Najprostsza wersja zapewnia pracę na odrębnych aplikacjach w każdej z lokalizacji firmy z możliwością wykorzystania jednego formatu danych do raportowania i analiz. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest duża elastyczność każdego zakładu w konfigurowaniu aplikacji do własnych potrzeb.
Co ciekawe - wybierając rozwiązanie mniej ryzykowne i tańsze, czyli bieżące nadzorowanie stabilności systemów / procesów pomiarowych, nie rezygnujemy z okresowej oceny zdolności systemów pomiarowych – robimy to równocześnie, „przy okazji”. Dane zbierane w trakcie prowadzenia kart kontrolnych nadzorujących systemy pomiarowe pozwalają bowiem wyznaczyć praktycznie wszystkie wskaźniki zdolności, i to za wybrany okres czasu: Cg, Cgk, %EV, %AV, %GRR, ndc.
Dostrzegać problemy i usprawnienia powinien każdy pracownik. Do kreatywności ma prawo każdy z nas. Wykluczając niektóre grupy zawodowe, przykładowo inżyniera procesu, pracownika jakości, konstruktora czy przedstawiciela IT nie budujemy wartości, którą niewątpliwie jest praca zespołowa i rozwój. Oczywiście są grupy zawodowe, które doskonalenie mają wprost wpisane w swoje stanowiska. Nie wykluczajmy ich jednak z systemu sugestii, wprowadźmy zapis, regulujący postępowanie w takich przypadkach. Co tutaj możemy zrobić? Dobrym pomysłem okazuje się ocena innowacyjności sugestii. Jeśli...
Wymagania dla laboratoriów wewnętrznych organizacji są uproszczone i ograniczają się do posiadania zakresu działania obejmującego zdolność do przeprowadzania pomiarów, badań czy wzorcowań. Taki zakres powinien być ujęty w dokumentacji systemu zarządzania jakością. Kluczem do sukcesu takiego laboratorium są kompetencje personelu, adekwatne metody i zdolność do poprawnego wykonywania usług. IATF 16949 nie stawia wymagania aby laboratorium wewnętrzne miało akredytację na zgodność z ISO 17025.
Rozwój laboratorium powinien przewidywać prócz prac związanych z wyszukiwaniem marnotrawstwa w procesie, również podnoszenie umiejętności personelu pracującego w laboratorium. Szczególna uwaga powinna zostać zwracana na komunikację z klientem wewnętrznym i zewnętrznym laboratorium. Prowadzenie skutecznej komunikacji możliwe jest wtedy, kiedy znane są preferowane style komunikowania się (przyjacielski, ekspresywny, analityczny i dominujący).
Doświadczenie pokazuje że dla wsparcia narzędzi jakości, zwykle wdrażane są aplikacje wspierające jedno czy dwa tematy związane z jakością. Co usprawnia pracę, ale w dalszym ciągu generuje mnóstwo zadań dla pracowników, a szereg analiz i raportów oczekuje na wolną chwilę inżyniera. Nie jest to może oczywiste, ale wdrażanie programów często powoduje dodatkowe trudności związane z brakiem „kompatybilności” pomiędzy formatami raportów czy nawet rozbieżnościami w sposobie liczenia wskaźników.
