Podsumowanie
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest nauczenie Uczestników sposobów planowania, komunikowania, wprowadzania i monitorowania procesów zmian w przedsiębiorstwie. Przedstawione zostają role i zadania poszczególnych osób w procesach zmian (sponsor, ambasador, lider, uczestnik zmiany). W trakcie warsztatów wykonywana jest również mapa procesu zmiany. Ponadto omawiane są ważne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa w kategoriach: zmienność (VUCA), zwinność i sprawność organizacji.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%
Program i ćwiczenia
1. Strategiczne czynniki otoczenia zmian:
- Współczesna zmienność biznesowa (VUCA, informacje od pracowników).
- Źródła i katalizatory zmian.
- Otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne inicjujące zmiany w przedsiębiorstwie.
- Rodzaje zmian i ich zakres w organizacji.
2. Podejścia do zarządzania zmianami w organizacji:
- Teoria pola sił K. Lewina.
- Model wprowadzania zmian ADKAR.
- Równanie i mapa sukcesu zmiany.
- Plan działania i aspekty organizacyjne.
3. Opór wobec zmian w środowisku pracowniczym:
- Przyczyny i symptomy oporu.
- Przekonywanie do zmian.
- Role i zachowania liderów odpowiedzialnych za zmiany.
4. Pracownicy jako podmiot wprowadzania zmiany:
- Błędy w postępowaniu z pracownikami.
- Sposoby motywowania pracowników.
- Adaptacja pracowników do zmian.
- Krzywa dynamiki zmian, czyli co uwzględnić w harmonogramach.
Ćwiczenia:
· Analiza głębokości i zakresu zmiany a faza rozwoju przedsiębiorstwa.
· Opracowanie planu zmiany na konkretnym przykładzie.
· Symulacja wprowadzenia zmiany.
· Przełamywanie oporu w zmianie.
Pomiar efektywności zmiany.
Korzyści dla uczestnika
- Planować zmianę.
- Komunikować zmianę.
- Przewidywać ryzyko w zmianie.
- Wprowadzać zmiany (siłowo lub perswazyjnie).
- Współpracować z innymi uczestnikami / współtwórcami zmiany.
- Jakie czynniki zwiększają prawdopodobieństwo sukcesu wprowadzenia zmiany.
- Jaką rolę pełnią osoby kluczowe w zmianie (sponsor, ambasador, lider).
- Które umiejętności osobiste wpływają na przebieg zmian w strategii perswazyjnej.
Adresaci
Liderzy zmian
· Pozostałe osoby wprowadzające zmiany w przedsiębiorstwie
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń