Summary

Szkolenie umożliwia poznanie podstawowych zasad i metod wprowadzania zmian w organizacji. Wskazuje potencjalne i prawdopodobne reakcje współpracowników na proponowaną zmianę. Uczy jak eliminować negatywne skutki inicjowania i dokonywania zmian, z uwzględnieniem reakcji adresatów zmiany.

Goals

Celem szkolenia jest nauczenie Uczestników sposobów planowania, komunikowania, wprowadzania i monitorowania procesów zmian w przedsiębiorstwie. Przedstawione zostają role i zadania poszczególnych osób w procesach zmian (sponsor, ambasador, lider, uczestnik zmiany). W trakcie warsztatów wykonywana jest również mapa procesu zmiany. Ponadto omawiane są ważne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa w kategoriach: zmienność (VUCA), zwinność i sprawność organizacji.

 

Training code

UO-ZZPS

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

Program szkolenia:

1. Strategiczne czynniki otoczenia zmian:

-          Współczesna zmienność biznesowa (VUCA, informacje od pracowników).

-          Źródła i katalizatory zmian.

-          Otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne inicjujące zmiany w przedsiębiorstwie.

-          Rodzaje zmian i ich zakres w organizacji.

 

2. Podejścia do zarządzania zmianami w organizacji:

-          Teoria pola sił K. Lewina.

-          Model wprowadzania zmian ADKAR.

-          Równanie i mapa sukcesu zmiany.

-          Plan działania i aspekty organizacyjne.

 

3. Opór wobec zmian w środowisku pracowniczym:

-          Przyczyny i symptomy oporu.

-          Przekonywanie do zmian.

-          Role i zachowania liderów odpowiedzialnych za zmiany.

 

4. Pracownicy jako podmiot wprowadzania zmiany:

-          Błędy w postępowaniu z pracownikami.

-          Sposoby motywowania pracowników.

-          Adaptacja pracowników do zmian.

-          Krzywa dynamiki zmian, czyli co uwzględnić w harmonogramach.

 

Ćwiczenia:

·         Analiza głębokości i zakresu zmiany a faza rozwoju przedsiębiorstwa.

·         Opracowanie planu zmiany na konkretnym przykładzie.

·         Symulacja wprowadzenia zmiany.

·         Przełamywanie oporu w zmianie.
Pomiar efektywności zmiany.

Benefits for participants

Uczestnik nauczy się:
  • Planować zmianę.
  • Komunikować zmianę.
  • Przewidywać ryzyko w zmianie.
  • Wprowadzać zmiany (siłowo lub perswazyjnie).
  • Współpracować z innymi uczestnikami / współtwórcami zmiany.
Uczestnik dowie się:
  • Jakie czynniki zwiększają prawdopodobieństwo sukcesu wprowadzenia zmiany.
  • Jaką rolę pełnią osoby kluczowe w zmianie (sponsor, ambasador, lider).
  • Które umiejętności osobiste wpływają na przebieg zmian w strategii perswazyjnej.

Oferee

  • Liderzy zmian

    ·         Pozostałe osoby wprowadzające zmiany w przedsiębiorstwie

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń