UO-ZP
Cele szkolenia
- Wprowadzenie klaryfikacji między procesem zakupowym a sprzedażowym w dziale handlowym.
- Rozróżnienie między celem handlowym a wynikiem biznesowym i implikacja na działania sprzedażowe.
- Określenie jakie działania można podjąć w ramach przyjętej strategii rozwoju przedsiębiorstwa.
- Wykreowanie standardów określania handlowego planu działania.
Symbol szkolenia
UO-ZP
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 65%
Program i ćwiczenia
1. Cele a wyniki – moduł wprowadza podstawowe rozróżnienie między wynikiem biznesowy a celem sprzedażowym, odpowiada na pytanie w jaki sposób sformułowanie celu, wpływa na jego realizację.
2. Lejek sprzedażowy bez tajemnic – w ramach tej części uczestnik dowie się, jakie są możliwe warianty lejka sprzedażowego, tak aby nim zarządzać, ale również dopasowywać sposób rozmowy do stopnia zaangażowania klienta.
3. Zarządzanie a działanie – w tej części szkolenia, uczestnik wypracuje skrócone standardy postępowania wobec klienta zewnętrznego, tak aby uwzględniać jego i własne zaangażowanie, to wypracowanie różnych typów działań handlowych w zależności od przyjętego scenariusza realizacji strategii przedsiębiorstwa.
4. KPI podstawy – moduł odpowie na pytania, po co są potrzebne key performance index, ile powinno ich być, jakie niosą korzyści a jakie zagrożenia.
Ćwiczenia:
- Testy – autodiagnostyczne, w formie pisemnej.
- Dyskusja moderowana – wywoływanie kontrowersyjnej tezy na początek dyskusji i wymiana doświadczeń.
- Mini-wykłady – materiały wspierające, w formie prezentacji multimedialnej.
- Symulacje – kontrolowane wystąpienia uczestników.
- Mini case-study – pisemne opisanie przypadków szczególnych.
- Materiały video.
Korzyści dla uczestnika
?Uczestnik nauczy się:
- Identyfikować różne sposoby sprzedaży w zależności od rodzaju klienta.
- W jaki sposób planować działania w zakresie budowania relacji.
- Rozróżniać cele handlowe od wyników biznesowych.
- Obsługiwać lejek sprzedażowy w taki sposób, by uzyskać największy zwrot z poniesionych nakładów.
- Mierzyć zaangażowanie i efektywność pracowników działu handlowego.
Uczestnik dowie się:
- Jakie korzyści i zagrożenia niesie za sobą brak dopasowania procesu sprzedażowego i zakupowego klienta.
- Po co wprowadzać różne warianty sposobów obsługi klienta.
- Jakie kompetencje są potrzebne by budować trwałe relacje z klientem.
- W jakim miejscu znajduje się rynek i jak go obsługiwać skutecznie.
Adresaci
- managerowie działów sprzedaży średniego szczebla,
- liderzy zespołów sprzedażowych,
- uczestnicy zakwalifikowani do wewnętrznych programów rozwojowych.
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje