Podsumowanie

Wymagania wynikające z wysoko konkurencyjnej gospodarki powodują, że umiejętność i gotowość do skutecznego prowadzenia negocjacji w sposób profesjonalny, niezbędna jest zarówno przy pozyskiwaniu klientów jak i kształtowaniu zadowalających relacji z dostawcami.

Cele szkolenia

Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności z zakresu negocjacji.

Symbol szkolenia

UO-NDZ

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%

Program i ćwiczenia

I. Negocjator i jego kompetencje osobiste:
1. Style myślenia a style komunikowania – kształtowanie kompetencji komunikacyjnych.
2. Reguły wywierania wpływu społecznego zarówno na etapie planowania jak i prowadzenia negocjacji.
3. Język perswazji w procesie negocjacji.
4. Typy zachowań rozmówców w procesie porozumiewania się, wywierania wpływu, prowadzenia negocjacji.
5. Obrona przed manipulacją.
 
II. Proces negocjacyjny:
1. Negocjacje jako narzędzie wykonawcze.
2. Kluczowe zagadnienia negocjacyjne.
3. Główne schematy negocjacyjne.
4. Zarządzanie konfliktem - style reagowania.
5. Negocjacje, mediacje, arbitraż, polemika, rozmowa – metody radzenia sobie w kryzysie.
6. Charakterystyka sytuacji negocjacyjnych.
7. Cele i strategie w negocjacjach.
8. Scenariusze negocjacyjne.
9. Techniki negocjacyjne:
  • Techniki na otwarcie procesu.
  • Techniki w trakcie.
  • Techniki zamknięcia.
III. Negocjacje w praktyce:
1. Praktyczne wykorzystanie pozyskanych kompetencji negocjacyjnych.
2. Symulacje.
3. Gry negocjacyjne

Korzyści dla uczestnika

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą w stanie:
  • sformułować efektywne i motywujące cele i zadania negocjacyjne,
  • dokonać właściwego wyboru stylu negocjacyjnego w zależności od typów zachowań społecznych drugiej strony,
  • umiejętnie diagnozować interesy, potrzeby i motywację partnerów w negocjacjach,
  • efektywnie przeprowadzić proces negocjacji wg właściwej struktury,
  • skuteczniej rozpoznawać i radzić sobie z grami i manipulacjami partnerów/klientów w procesie negocjacji,
  • efektywniej rozróżniać, przygotowywać i prowadzić poszczególne etapy procesu negocjacji,
  • zastosować w praktyce idee negocjacji jako podstawowej metody budowania długofalowej i satysfakcjonującej współpracy z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.

Korzyści dla przedsiębiorstwa

Wyższa skuteczność pracowników odpowiedzialnych za procesy klientowskie. Rozwój organizacji poprzez świadome działanie pracowników zaangażowanych w proces klienta. Wzrost lojalności pracowników do produktu i firmy. Posiadanie silnego i zaangażowanego zespołu pracowników. Wyższa motywacja pracowników do świadomego i celowanego działania.Wyższa efektywność pracowników jako rezultat zaangażowania, utożsamienia celów zawodowych z firmowymi. Przyjmowanie przez pracowników osobistej odpowiedzialności za wykonywanie zadania. Rozumienie i utożsamienie się przez pracowników z celami biznesowymi Organizacji.Rozwój organizacji poprzez rozwój pracowników i podniesienie prestiżu firmy.Promowanie przez organizację postawy pro-aktywnej w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników.

Metodyka

wyklad, ćwiczenia, warsztaty, przykłady, case study

Adresaci

  • Pracownicy działu zakupów.

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń