WCM-SCM

Strategia WCM – zarządzanie łańcuchem dostaw

Zarządzanie produkcją

Goals

·         Przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie funkcjonowania 3 kroków systemu Logistyki i Usług dla klienta ( etap reaktywny) – synchronizacja działań z Organizacją Miejsca Pracy, Umiejscowieniem Kosztów i Strat, Ukierunkowanej Poprawy i Rozwojem Kompetencji Organizacji

·         Przedstawienie narzędzi koniecznych do zrealizowania 3 kroków systemu Logistyki i Usług dla klienta

·         Przygotowanie uczestników do rozpoczęcia lub kontynuowania działań logistycznych w zakładzie

Cel warsztatów doskonalących:

·         Praktyczne ćwiczenia w procesach firmy narzędzi, takich jak: 5T, SIPOC logistyczny, klasyfikacja ABC materiałów

·         Koordynowanie działań grup poprawy obszaru logistyki w zakładzie – skuteczna realizacja zatwierdzonych celów

·         Pomoc merytoryczna dedykowana pracownikom obszaru logistyki podczas wdrażania lub kontynuacji 3 kroków  Logistyki i usług dla klienta oraz działań projektowych

 

Training code

WCM-SCM

Dates and location

Estimated share of the practical part: 0%

Program

1. Dostosowanie linii produkcyjnej dla wymagań klienta:

· Czynniki zarządzania łańcuchem dostaw

· Trzy fundamentalne zasady logistyki

· Kluczowe wskaźniki efektywności dla logistyki

· Klasyfikacja ABC materiałów

· Klasyfikacja dostawców

· Wybór obszaru modelowego ( zgodność z filarem Organizacji miejsca pracy i Umiejscowienia kosztów i strat)

· Value Stream Mapping – mapowanie strumienia wartości

· Zastosowanie w obszarach firmy 5T - stała trasa, stałe miejsce, standardowe oznaczenie, stała ilość, standardowe kolory

· SIPOC logistyczny

· Klasyfikacja opakowań

2. Reorganizacja procesu logistyki produkcyjnej:

· matryca rekomendowanych przepływów: JIS, Kitting, JIT

· Tworzenie systemu wywołania materiałów, przejście z systemu push na pull (np. kanban)

· Organizacja dostaw materiałów na produkcję na zasadzie tzw. water strider ( mizusumashi)

· Dostawy zgodnie z logiką FIFO

· Karta Pakowania

3. Reorganizacja logistyki zewnętrznej:

· Standaryzacja opakowań

· saturacja pojemników

· Doskonalenie metod pakowania

· „Zbiórka mleka” od dostawców – tzw. milk run

· Saturacja środków transportu

4. Realizacja poprawy wg 7 kroków Problem Solving

Ćwiczenia:

· Praktyczna pomoc podczas stosowania narzędzi w procesach logistycznych firmy

· Pomoc merytoryczna podczas realizacji projektów poprawy

Benefits for participants

Uczestnik nauczy się:

·         Zasad funkcjonowania 3 kroków filaru Logistyka i usługi dla klienta

·         Celowości stosowania narzędzi koniecznych do zrealizowania 1, 2 i 3 kroku Logistyki i Usług dla klienta

·         Wyboru kluczowych wskaźników logistycznych zgodnych z wymaganiami klienta

 

Uczestnik dowiaduje się:

·         Dlaczego filar WCM - Logistyka i Usługi dla klienta synchronizuje procesy w firmie i zapewnia poprawę produktywności i jakości

·         O synergicznych działaniach pomiędzy obszarami logistyki, zakupów , produkcji

Oferee

·      Inżynier procesów

·      Specjaliści obszaru logistyki

·      Kierownik produkcji

·      Specjalista w obszarze zakupów

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

·         udział w szkoleniu, 

·         materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,

·         bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,

·         certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,

·         możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,

·         obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

 

 

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń