Cele szkolenia
· Przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie funkcjonowania 3 kroków systemu Logistyki i Usług dla klienta ( etap reaktywny) – synchronizacja działań z Organizacją Miejsca Pracy, Umiejscowieniem Kosztów i Strat, Ukierunkowanej Poprawy i Rozwojem Kompetencji Organizacji
· Przedstawienie narzędzi koniecznych do zrealizowania 3 kroków systemu Logistyki i Usług dla klienta
· Przygotowanie uczestników do rozpoczęcia lub kontynuowania działań logistycznych w zakładzie
Cel warsztatów doskonalących:
· Praktyczne ćwiczenia w procesach firmy narzędzi, takich jak: 5T, SIPOC logistyczny, klasyfikacja ABC materiałów
· Koordynowanie działań grup poprawy obszaru logistyki w zakładzie – skuteczna realizacja zatwierdzonych celów
· Pomoc merytoryczna dedykowana pracownikom obszaru logistyki podczas wdrażania lub kontynuacji 3 kroków Logistyki i usług dla klienta oraz działań projektowych
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%
Program i ćwiczenia
1. Dostosowanie linii produkcyjnej dla wymagań klienta:
· Czynniki zarządzania łańcuchem dostaw
· Trzy fundamentalne zasady logistyki
· Kluczowe wskaźniki efektywności dla logistyki
· Klasyfikacja ABC materiałów
· Klasyfikacja dostawców
· Wybór obszaru modelowego ( zgodność z filarem Organizacji miejsca pracy i Umiejscowienia kosztów i strat)
· Value Stream Mapping – mapowanie strumienia wartości
· Zastosowanie w obszarach firmy 5T - stała trasa, stałe miejsce, standardowe oznaczenie, stała ilość, standardowe kolory
· SIPOC logistyczny
· Klasyfikacja opakowań
2. Reorganizacja procesu logistyki produkcyjnej:
· matryca rekomendowanych przepływów: JIS, Kitting, JIT
· Tworzenie systemu wywołania materiałów, przejście z systemu push na pull (np. kanban)
· Organizacja dostaw materiałów na produkcję na zasadzie tzw. water strider ( mizusumashi)
· Dostawy zgodnie z logiką FIFO
· Karta Pakowania
3. Reorganizacja logistyki zewnętrznej:
· Standaryzacja opakowań
· saturacja pojemników
· Doskonalenie metod pakowania
· „Zbiórka mleka” od dostawców – tzw. milk run
· Saturacja środków transportu
4. Realizacja poprawy wg 7 kroków Problem Solving
Ćwiczenia:
· Praktyczna pomoc podczas stosowania narzędzi w procesach logistycznych firmy
· Pomoc merytoryczna podczas realizacji projektów poprawy
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik nauczy się:
· Zasad funkcjonowania 3 kroków filaru Logistyka i usługi dla klienta
· Celowości stosowania narzędzi koniecznych do zrealizowania 1, 2 i 3 kroku Logistyki i Usług dla klienta
· Wyboru kluczowych wskaźników logistycznych zgodnych z wymaganiami klienta
Uczestnik dowiaduje się:
· Dlaczego filar WCM - Logistyka i Usługi dla klienta synchronizuje procesy w firmie i zapewnia poprawę produktywności i jakości
· O synergicznych działaniach pomiędzy obszarami logistyki, zakupów , produkcji
Adresaci
· Inżynier procesów
· Specjaliści obszaru logistyki
· Kierownik produkcji
· Specjalista w obszarze zakupów
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji oraz szczegółową agendę szkolenia.
Materiały dostępne w wersji elektronicznej
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń