Podsumowanie

Typowe przyczyny błędów powodowanych przez człowieka. 
Analiza błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem, 
Wywiad z pracownikiem jako podstawowe źródło informacji, 
Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego. 
Wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji.

Cele szkolenia

Poznanie zagadnień i poszerzenie wiedzy z zakresu:
  • wybranych metod analizy zagrożeń w procesie produkcji,
  • analizy niezawodności HRA (Human Reliability Assesstment),
  • podstawowych technik zapobiegania błędom ludzkim.

Symbol szkolenia

ABL

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%

Program i ćwiczenia

1.  Błąd ludzki.

  • 1.1.  Dlaczego się nim zajmujemy?
  • 1.2.  Możliwe powody błędów ludzkich: zmęczenie, problemy osobiste i zawodowe, choroba, brak lub niedostateczne szkolenie, brak zaangażowania w pracę, niewłaściwe stanowisko pracy, brak lub niejednoznaczne standardy pracy.
  • 1.3.  Analiza błędu ludzkiego w otoczeniu innych analiz i procesów.

2.  Analiza błędu ludzkiego.

  • 2.1.  Wprowadzenie.
  • 2.2.  Etapy analizy błędu ludzkiego.

3.  Wywiad z pracownikiem.
4.  Plan działań.
5.  Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego.
6.  Ćwiczenia.

 
Ćwiczenia:
  • Wybrane metody analizy zagrożeń w procesie produkcji – identyfikowanie najbardziej zagrożonych operacji.
  • Analiza niezawodności HRA (Human Reliability Assesstment).
  • Podstawowe techniki zapobiegania błędom ludzkim.
  • Podstawowe błędy przy analizie stanowisk pracowniczych pod katem możliwości popełnienia błędu ludzkiego.
  • Dobre praktyki wdrażania narzędzi prewencyjnych na wypadek popełnienia błędu ludzkiego.

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik dowiaduje się:
  • jakie są wybrane metody analizy zagrożeń w procesie produkcji,
  • jak zastosować analizy niezawodności HRA (Human Reliability Assessment),
  • jak posługiwać się podstawowymi technikami zapobiegania błędom ludzkim.
Uczestnik uczy się:
  • analizy niezgodności związanej z praca ludzka,
  • przygotowanie raportów naprawczych do problemów związanych z pracą ludzką,
  • wprowadzania działań korygujących i prewencyjnych związanych z pracą ludzką. 

Korzyści dla przedsiębiorstwa

   

Metodyka

   

Adresaci

  • osoby związane z usprawnieniami procesów, analizą problemów, obsługą reklamacji, zarządzaniem personelem, (również spoza branży Automotive), 
  • menedżerowie, inżynierowie, specjaliści ds. jakości, produkcji, procesu,
  • pracownicy działów: HR, BHP.

Zastosowanie


 
 

 

Opinie użytkowników

16-17.01.2020 r. "Konkretne, jasne informacje poparte odpowiednimi przykładami z różnych dziedzin."
16-17.01.2020 r. "Szkolenie ciekawe oraz rozwojowe. Przeprowadzone profesjonalnie."
10-11.12.2019 r. "Trener umiejętnie i bardzo fachowo odpowiada na pytania "z życia". Widać duże doświadczenie branżowe."
10-11.12.2019 r. "Bardzo kompetentny, komunikatywny trener. Szkolenie prowadzone w ciekawy sposób z przykładami, które dotyczą mojej pracy."
25-26.11.2019 r. "Szkolenie pomogło lepiej spojrzeć na problemy pojawiające się w toku produkcji. Teoria połączona z praktyką."
14-15.10.2019 r. "Super doświadczenie trenera, którym się dzielił. Wiele przykładów z życia produkcji. Wiele rozwiązań na przedstawiane problemy."
04-05.04.2019 r. "Trener bardzo komunikatywny. Ogromna wiedza i dzielenie się doświadczeniem."
19-20.11.2018 r. "Szkolenie poprowadzone profesjonalnie. Umiejętność radzenia sobie z "trudnymi" pytaniami."
19-20.11.2018 r. "Szkolenie pomogło zwiększyć wiedzę ale również wpłynęło pozytywnie na interakcję w grupie. Zwiększyło otwartość ludzi jak i pomogło w myśleniu o wspólnym rozwiązywaniu problemów."
04-05.10.2018 r. "Świetna energia trenera. Widać było, że praktykuje czynnie - duży plus."
04-05.10.2018 r. "Duża ilość przydatnych przykładów. Łatwe wytłumaczenie problemu na przykładach z różnych dziedzin produkcyjnych."

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń