Cele szkolenia
Czas, którym dysponujemy, powinniśmy świadomie wykorzystywać do osiągania celów zawodowych oraz osobistych i w ten sposób bezpośrednio połączyć wykonywanie codziennych działań oraz rozwiązywanie zadań z jednej strony z osobistym zadowoleniem i własnym rozwojem z drugiej.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%
Program i ćwiczenia
1. Czas - definicje, różnice w postrzeganiu:
- Korzyści planowania i organizacji czasu.
- Planowanie w różnych perspektywach czasowych.
- Planowanie strategiczne i operacyjne.
- Rytm pracy dziennej.
- Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne destabilizujące płynność pracy.
- Ograniczanie zewnętrznych czynników dezorganizacji.
- Ograniczanie wewnętrznych czynników dezorganizacji.
2. Narzędzia organizacji pracy i wyznaczania priorytetów:
- Planowanie pracy własnej w kontekście wyznaczonych celów.
- Zasada SMART.
- Zasada Pareto.
- Macierz ABC.
- Reguła 60/40.
- Prawo Parkinsona.
- Macierz Eisenhower`a.
- Koszty błędów w PDCA.
3. Stres a efektywność własna w realizacji celów:
- Zarządzanie stresem.
- Typy stresorów.
- Organizacyjna a destrukcyjna funkcja stresu.
- Przyczyny stresu w miejscu pracy.
- Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, skutki.
- Metody postępowania w stresie:
- racjonalizacja,
- projekcja,
- reakcja upozorowana,
- dysocjacja,
- substytucja,
- regresja,
- fiksacja.
4. Współpraca z klientem wewnętrznym:
- Podstawowe błędy w komunikacji i ich eliminowanie.
- Zasady asertywnego budowania relacji biznesowych.
- Koszty konfliktu w przedsiębiorstwie.
- Przeciwdziałanie konfliktom.
- Prawidłowy obieg informacji a efektywność własna.
- Przekazywanie informacji zwrotnej.
- Konstruktywna krytyka.
- Negocjowanie racjonalnych rozwiązań.
- Praca zespołowa – co to znaczy w praktyce?
- Optymalizacja współpracy międzywydziałowej w celu tworzenia wartości dodanej dla klienta zewnętrznego.
Korzyści dla uczestnika
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik:
- Będzie umiał efektywnie zaplanować swój czas w perspektywie krótko - i długoterminowej.
- Nauczy się rozpoznawać i ograniczać czynniki powodujące nieefektywne wykorzystanie czasu.
- Będzie wiedział jak poprawnie formułować cele i czym się kierować układając hierarchię ich ważności.
- Dowie się w jaki sposób powinien usprawniać współpracę wewnętrzną w firmie z najbliższymi współpracownikami i innymi jednostkami organizacyjnymi.
Korzyści dla przedsiębiorstwa
Wzrost kompetencji pracowników w zakresie umiejętności zarządzania czasem własnym i podwładnych. Eliminacja błędów w planowaniu i organizacji. Lepsze wykorzystanie czasu pracy, poprawa relacji w firmie (współpraca między pracownikami, współpraca międzywydziałowa).
Adresaci
- managerowie,
- osoby zarządzające zespołami pracowników (koordynatorzy, liderzy zmian, szefowie zespołów produkcyjnych, sprzedażowych, zadaniowych),
- specjaliści oraz pracownicy dostrzegający nieprawidłowości w zakresie organizacji pracy własnej i współpracy wewnętrznej w firmie.
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.
Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń