AS9100-LM

Wymagania normy AS 9100 a Lean Management. Jak pogodzić Lean z Jakością.

Normy, wymagania, audity

Goals

1.       Zrozumienie zasad budowy efektywnego systemu Zarządzania Jakością opartego o normy współpracującego
z systemem Lean Management na zasadzie wzajemnego uzupełnienia się i współpracy.

2.       Nabycie umiejętności pogodzenia pracy inżynierów jakości z pracą liderów Lean.

3.       Nabycie umiejętności wdrażania zmiany oraz budowania procesu identyfikacji strat i ciągłego doskonalenia.

Training code

AS9100-LM

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

?

1.       Wprowadzenie do Jakości
a.       Wymaganie systemowe, normy w branży lotniczej.
b.       Zrozumienie jakości – czym jest jakość - dyskusja
c.        Kultura TQM
d.       Narzędzia jakości
e.       Jak doskonalić jakość – dyskusja
f.         Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności
2.       Lean management jako współczesna metoda zarzadzania:
a.       Geneza, pionierzy, pojęcia i zasady odchudzonego zarządzania
b.       Rozwój zastosowania odchudzonego zarządzania w kontekście konkurencyjności
c.        Kultura Lean
d.       Co nam daje Lean? Korzyści dla organizacji
e.       Zarządzanie procesowe
3.       Integracja systemu Lean management systemów ciągłego doskonalenia z systemem jakości
a.       Narzędzia spójne dla obu systemów
b.       Opracowanie wytycznych i planu integracji
c.        Zarządzanie procesowe – praktyka. Budowanie SIPOC
d.       Budowa kultury TQM (istota TQM, budowa odpowiedzialności poprzez samokontrolę, nagradzanie za zgłaszanie błędów, zespoły Kaizen i koła jakości – grupowe rozwiązywanie problemów (ćwiczenie), systemy inicjatyw pracowniczych a doskonalenie jakości (dyskusja, ćwiczenie), projekty projakościowe
Ćwiczenia:
·       Budowanie SIPOC
·       Jak doskonalić jakość – plan wdrożenia World Class Quality
·       Analiza i rozwiązywanie problemów
·       Budowanie systemu inicjatyw pracowniczych

Benefits for participants

?Korzyści dla Uczestnika:

Uczestnik dowie się:
·    jakie są najważniejsze wymagania norm jakości (ISO, IATF / AS9100),
·    jakie są zasady budowania organizacji procesowe
·    pozna filozofię Lean,
·    pozna najważniejsze narzędzia jakości i Lean Management.
 
Uczestnik nauczy się:
·       Identyfikować procesy kluczowe w organizacji
·       Jak powiązać funkcjonowanie dwóch systemów w jeden efektywny system doskonalenia organizacji.
·       Jak zbudować system doskonalenia w oparciu o wymagania norm ISO 9001 i AS9100.
·       Jak integrować procesy Lean z systemem zarządzania jakości

Methodology

Szkolenie prowadzone w oparciu o analizę norm jakościowych. Szkolenie oparte o dyskusję, liczne przykłady i ćwiczenia realizowane w małych grupach.

Oferee

·       Specjaliści ds. jakości, inżynierowie jakości.
·       Liderzy projektów.
·       Liderzy Lean Management / Ciągłego Doskonalenia
·       Audytorzy wewnętrzni SZJ, ZSZJ.
·       Kierownictwo produkcji średniego szczebla (kierownicy zmian, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji).

 

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń