Summary
- Metodyka skutecznego tworzenia wymagań jakościowych, środowiskowych i BHP dla dostawcy / dostawców organizacji.
- Łańcuch współpracy: klient, organizacja, dostawca.
- Wymagania stawiane dostawcom przez normy 9001:2015, 14001:2015 oraz PN-N 18001: 2004.
- Wymagania organizacji w kontekście norm i jej własnych potrzeb w stosunku do dostawcy / dostawców.
- Tworzenie wymagań uwzględniających między innymi kontekst organizacji, koncepcję myślenia opartą na ryzyku, wiedzę organizacji oraz doskonalenie.
- Wykorzystanie zasad i wytycznych zawartych w normie ISO 31000:2009 Zarządzanie ryzykiem w myśleniu opartym na ryzyku.
Goals
Training code
Dates and location
Estimated share of the practical part: 80%
Program
1. Zasady zarządzania jakością – zarządzanie relacjami.
2. Łańcuch współpracy: klient, organizacja, dostawca.
3. Kontekst organizacji - zrozumienie organizacji i jej kontekstu, zrozumienie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron.
4. Metodyka skutecznego tworzenia wymagań jakościowych, środowiskowych i BHP dla dostawcy / dostawców organizacji przez jej działy zakupów.
5. Norma ISO 9001:2015 - wymagania dla dostawców organizacji.
6. Norma ISO 14001:2015 - wymagania dla dostawców organizacji.
7. Norma PN-N 18001:2004 - wymagania dla dostawców organizacji.
8. Tworzenie własnych wymagań jakościowych, środowiskowych oraz BHP dla dostawców w kontekście wymagań obowiązujących norm oraz własnych unikalnych potrzeb organizacji.
Ćwiczenia:
Ćwiczenia mają na celu: zdobycie / poszerzenie kompetencji uczestników w zakresie tworzenia wymagań jakościowych, środowiskowych i BHP dla dostawców w kontekście obowiązujących norm i unikalnych własnych potrzeb:
- zasady zarządzania jakością,
- zrozumienie organizacji i jej kontekstu,
- zrozumienie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron,
- analiza SWOT dla dostawców w kontekście własnych unikalnych potrzeb,
- tworzenie własnych wymagań dla dostawców bazując na wymaganiach norm ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001 oraz własnych indywidualnych potrzebach,
- klasyfikowanie istotności utworzonych wymagań wg podejścia opartego na ryzyku na bazie normy ISO 31000:2009.
Benefits for participants
Uczestnicy po szkoleniu będą:
- znali ogólne wymagania norm ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 oraz PN-N 18001:2004 w stosunku do dostawców organizacji,
- posiadali kompetencje (wiedzę i umiejętności do stosowania) w zakresie:
- nowych wprowadzonych wymagań norm (między innymi kontekstu organizacji, potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron, myślenia opartego na ryzyku),
- skutecznego tworzenia wymagań jakościowych, środowiskowych i BHP dla dostawcy / dostawców organizacji przez jej działy zakupów,
- w zakresie klasyfikowania istotności wymagań wg podejścia opartego na ryzyku na bazie normy ISO 31000:2009,
- mogli świadomie współuczestniczyć w przygotowywaniu wymagań dla dostawców,
- posiadali podstawowe kompetencje w zakresie podejścia opartego na ryzyku.
Benefits for company
Methodology
Oferee
- kierownicy działów jakości, ochrony środowiska, BHP,
- kierownicy działów zakupów / specjaliści ds. zakupów,ierownicy działów zakupów / specjaliści ds. zakupów,
- specjaliści ds. jakości, środowiska, BHP,
- audytorzy wewnętrzni wykonujący audity u dostawcy.
Extra information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń