PPAP-D

Współpraca z dostawcami w branży motoryzacyjnej i PPAP od dostawców

Uniwersalne narzędzia jakości

Summary

Organizacja procesu zakupów materiałów i usług wg IATF 16949:2016 Wybór i ocena dostawców materiałów i usług. 
System zarządzania jakością u dostawców. 
Zasady zatwierdzania części wg podręcznika PPAP (Production Part Approval Process). 
Współpraca z dostawcami usług. 
Poziom i status przedłożenia PPAP, komunikacja, ustalanie zasad kontroli, nadzorowania i raportowania jakości dostaw. 
Procedura APQP (Advanced Product Quality Planning) a współpraca z dostawcami. 
Audyty jakości u dostawcy. 
Wymagania standardów, dobre praktyki w światowych firmach, warsztaty- ćwiczenia w grupach. 
Możliwość rozszerzenia szkolenia o omówienie narzędzi wspomagających (tzw. Core Tools) i proces ciągłego doskonalenia. 
Szkolenie przeznaczone dla firm produkcyjnych.

Training code

PPAP-D

Dates and location

Estimated share of the practical part: 40%

Program

1. Kanony wymagań w branży motoryzacyjnej: Podejście Procesowe, Ciagłe Doskonalenie, PDCA.
2. Najważniejsze wymagania dotyczące firmy produkcyjnej: „organizacji”, dostawcy, klienta.
3. Wymagania standardu IATF 16949:2009 dotyczące zakupów i dostawców.
4. APQP projektu dla klienta a współpraca z dostawcami i APQP od dostawcy.
5. Zasady podpisywania umów z dostawcami: Podręcznik Dostawcy i wymagania dot. PPAP.
6. Interpretacja kluczowych składników PPAP: FMEA, MSA, Capability Study na bazie wymagań IATF 16949:2016, podręczników IATF.
7. Wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP.
8. Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu d-produkcji seryjnej.
9. System zarządzania dostawcy
10. Wybór dostawców.
11. Ocena dostawców.
12. Kontrola jakości dostaw – metody, zasady, kontrola dostaw a KJ ostateczna u dostawcy.
13. Zatwierdzanie produkcji próbnej – PPAP.
14. Poziomy przedłożenia.
15. Status przedkładania i PSW.
16. Wymagania dotyczące aktualizacji dokumentacji przedłożenia w przypadku zmian procesów i zasady powiadamiania klienta.
17. CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
18. Przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP.
19. Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zalecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
20. Typowe i opcjonalne składniki PPAP - w zależności od procesów produkcyjnych.
21. Raportowanie jakości dostaw.
22. Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2).
23. Zasady audytów u dostawców (drugiej strony) – metody, podejścia, check-listy ułatwiające planowanie i realizację audytów.
24. Podsumowanie i ocena szkolenia.
 
Ćwiczenia:
 
Wspólne ćwiczenia w grupach związane z tematyką oraz najważniejszymi zasadami i technikami:
  • Niezbędne wymagania dla Dostawców / Podręcznik Dostawcy.
  • Zasady postępowania reklamacyjnego - procedury, techniki 8D, 5xWhy.
  • Zarządzanie wdrożeniem i współpracą z Klientem / Dostawcami – realizacja zadań APQP - Ciągłe doskonalenie – techniki RCA (Root Causes Analysis).

Benefits for participants

 

Benefits for company

Zdobycie wiedzy o zarządzaniu dostawami w przemyśle samochodowym.Możliwość optymalizacji i minimalizacji kosztów i ryzyka współpracy oraz kontroli dostaw.Poznanie zasad kreowania wymagań dla dostawców i podpisywania umów w branży motoryzacyjnej.Przećwiczenie zasad procedury PPAP- zatwierdzania części / materiałów od dostawców.Optymalizacja zasad współpracy z dostawcami usług. Przygotowanie do audytów certyfikacyjnych, recertyfikacyjnych, kontrolnych i klientowskich - w branży motoryzacyjnej.Nabycie umiejętności planowania jakości wyrobów spełniających wymagania klientów. Właściwa identyfikacja potrzeb i wymagań klienta. Nabycie umiejętności sporządzania dokumentacji niezbędnej do zatwierdzania wyrobów przez klientów. Optymalizacja metodyki zatwierdzania wyrobów (uproszczenie, redukcja złożoności) – minimalizacja kosztów?.

Oferee

  • Osoby odpowiedzialne za współpracę z dostawcami i PPAP od dostawców. 
  • Szefowie Projektów / Przedstawiciele Klientów. 
  • Pracownicy Działu Zakupów i Logistyki. 
  • Pracownicy Działu Jakości odpowiedzialni za kontrolę dostaw i współpracę z Dostawcami. 
  • Konstruktorzy.
  • Technolodzy.
  • Pracownicy Produkcji i Utrzymania Ruchu odpowiedzialni za współpracę z dostawcami usług dla produkcji. 
  • Szefowie Jakości. 
  • Pełnomocnicy kierownictwa ds. Systemu Zarządzania. 
  • Audytorzy Wewnętrzni i u Dostawcy (1-szej i 2-giej strony).

Application

Zarządzanie wdrożeniami wyrobów do produkcji wielkoseryjnej wg metodologii APQP wraz z zasadami współpracy Klient-Dostawcy wg wymagań podręcznika PPAP stosuje się w całym łańcuchu dostaw dla branży motoryzacyjnej. 
Zgodnie z wymaganiami standardu IATF 16949:2016 dotyczy to części do nowych pojazdów (pierwotny rynek sprzedaży): samochodów osobowych, ciężarowych, autokarów oraz motocykli. 16949:2009 dotyczy to części do nowych pojazdów (pierwotny rynek sprzedaży): samochodów osobowych, ciężarowych, autokarów oraz motocykli.

Reviews

05-06.07.2018 r. "Duża ilość przykładów i materiałów."
13-14.06.2018 r. "Tematyka przedstawiona w bardzo kompetentny i przystępny sposób."
08-09.03.2018 r. "Obszerna wiedza i doświadczenie prowadzącego."
08-09.03.2018 r. "Dobra interakcja trenera z uczestnikami szkolenia."
06-07.11.2017 r. "Komunikatywność trenera z grupą. Obrazowe pokazanie problemów."
16-17.02.2017 r. "Bardzo przydatne podsumowanie i usystematyzowanie tematyki PPAP. Dziękuję za dobre przedstawienie tematyki SPC, która zawsze była dla mnie problematyczna."
16-17.02.2017 r. "Dobra organizacja, komunikacja z trenerem. Fachowa wiedza i umiejętne przekazanie."
15-16.12.2016 r. "Dobra forma prowadzenia szkolenia."
06-07.06.2016 r. "Ogromny zakres wiedzy prowadzącego; dobra siła przekazu."
15-16.03.2016 r. "Interakcja z trenerem i swoboda w kontakcie."

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń