WCM-K-ONL

World Class Manufacturing – wprowadzenie dla kierownictwa - szkolenie online

Narzędzia zarządzania

Cele szkolenia

W każdym przedsiębiorstwie istnieje wiele rodzajów strat i marnotrawstwa .Straty i marnotrawstwo są problemami, za które trzeba zapłacić. Ma to ogromny wpływ na wzrost kosztów przetwarzania. Dopóki nie znajdziemy źródeł strat i marnotrawstwa oraz nie wyeliminujemy rozbieżności w produkcji,  przedsiębiorstwo nie będzie na tyle silne, aby spełniać wymagania klientów i konkurować z innymi firmami na rynku.

 

 

Wychodząc z tego założenia przygotowaliśmy szkolenie oparte o dobre praktyki „Best Practice” z firm motoryzacyjnych, mające na celu:

·       zaprezentowanie skuteczności systemu WCM dla spełnienia wymagań klientów

·       zaprezentowanie zsynchronizowanych metod systemu WCM, pozwalających na zapewnienie bezpieczeństwa finansowego, rozwijanie wymaganej kompetencji organizacji oraz produkowanie z najwyższą jakością i z minimalnymi kosztami

 

Symbol szkolenia

WCM-K-ONL

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 70%

Program i ćwiczenia

1. Wprowadzenie do WCM - geneza powstania

2. Czy to się opłaca i czy to w ogóle jest dla mojej firmy - dlaczego organizacje wdrażają system WCM?

3. WCM w systemie zarządzania firmą

4. WCM a orientacja na ludzi - w jaki sposób WCM buduje silną i funkcjonalną kulturę firmy

5. Strategia WCM – na jakim poziomie organizacyjnym jest moja firma i do czego dąży - czyli zsynchronizowane metody skutecznego i efektywnego postępowania na poziomie reakcyjnym, prewencyjnym i proaktywnym

6. Filary WCM – orientacja na procesy

7. Wymagania i kluczowe wskaźniki efektywności - orientacja na klienta

8. Od czego rozpocząć zmianę w organizacji ?

9. WCM i zaangażowanie firmy – jakie warunki spełnić aby nie spalić programu.

10. System audytowania wg wymagań WCM

11. Ocena skuteczności systemu zarządzania - mocne i słabe strony

12. WCM i przegląd zarządzania

13. System firmy jest skuteczny i efektywny, jeśli wykorzystuje najlepsze metody zarządzania - matryca powiązań obszarów w firmie i metod zarządzania

14. Case study – funkcjonowanie systemu WCM w firmie motoryzacyjnej

Ćwiczenia:

Na przedstawionym przykładzie systemu produkcyjnego, uczestnicy w grupach wykonają:

· Matrycę wymagań – orientacja na klienta

· Wstępny projekt systemu w firmie zdolny do spełnienia wymagań

· Analizę źródeł danych wejściowych do systemu i odbiorców danych wyjściowych z systemu

· Piramidę kluczowych wskaźników

· Ocenę zdolności systemu dla spełnienia wymagań klientów

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik nauczy się:

·            Przygotowywać Matrycę wymagań

·            Określać projektowo cele i wymagania systemu pod katem jego wprowadzenia oraz zaprojektować optymalną  strukturę w firmie bazując na istniejących programach zarządzania

·            Analizować źródła danych wejściowych do systemu i odbiorców danych wyjściowych z systemu

·            Budować piramidę kluczowych wskaźników

·            Oceniać zdolności systemu dla spełnienia wymagań klientów

·            identyfikować poziom reakcyjny, prewencyjny i proaktywny w firmie

 

Uczestnik dowiaduje się:

·         o strukturze funkcjonowania filarów WCM i ich wzajemnym powiązaniu

·         o funkcjonowaniu strategii WCM w istniejącym systemie firmy

·         do czego prowadzi właściwa kultura organizacji

·         dlaczego klienci oczekują wdrożenia WCM w firmach swoich dostawców

·         o zsynchronizowanym i synergicznym działaniu Filarów WCM

·         dlaczego warto wykreować jeden, skuteczny system w firmie z wykorzystaniem istniejących programów zarządzania

·         dlaczego się nie udaje?

Adresaci

·       Dyrektorzy firm produkcyjnych

·       Członkowie zarządu w firmach

·       Właściciele firm każdej branży i wielkości

Opinie użytkowników

Bardzo dużo informacji praktycznych, duża wiedza prowadzącego, idealnie wykorzystany czas.Praktyczne podejście, przedstawienie rdzenia całego podejścia WCM.Pokazanie nowych metod zarządzania jakością w połączeniu z wpływem na koszty.Przykłady z innych firm, merytoryczność.

Dodatkowe informacje

Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi. 
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń