Goals
Dates and location
Estimated share of the practical part: 0%
Program
1. Świadomy wybór stylu kierowania:
- case study,
- model społeczny Mc Gregor`a,
- style kierowania -przywództwo sytuacyjne Hersey`a i Blanchard`a.
2. Budowanie i utrwalanie pozycji lidera:
- odpowiedzialność lidera i jego rola,
- podstawowe różnice między menadżerem a liderem,
- kompetencje firmowe, zawodowe i interpersonalne,
- budowanie autorytetu nieformalnego i jego znaczenie na wywieranie wpływu.
3. Organizacja pracy własnej:
- rodzaje „pożeraczy czasu”,
- czynniki zewnętrzne i wewnętrzne,
- sposoby przeciwdziałania „pożeraczom”.
4. Prowadzenie spotkań i doskonalenie pracowników:
- odpowiedzialna organizacja i prowadzenie zebrań,
- doskonalenie pracowników - metody,
- planowanie bieżących działań doszkalających – reagowanie na problemy.
5. Motywowanie i ocenianie:
- motywacja jako proces,
- rola lidera w motywowaniu i kształtowaniu postaw,
- techniki motywacyjne i ich efektywność w perspektywie lat 2014-2020.
6. Typy rozmów z pracownikami i zasady ich przeprowadzania:
- rozmowa dyscyplinująca,
- rozmowa oceniająca,
- ocena pracownika w modelu kompetencyjnym.
7. Wyznaczanie celów i delegowanie zadań:
- planowanie strategiczne i krótkookresowe,
- reguły planowania,
- narzędzia planowania.
8. Praca zespołowa:
- zalety i wady,
- zasady budowania zespołów zadaniowych,
- dobór członków zespołu i rola lidera,
- zapobieganie błędom w pracy zespołowej.
9. Informacja zwrotna i unikanie błędów w komunikacji:
- komunikacja werbalna i niewerbalna,
- obieg informacji w firmie a rodzaje barier komunikacyjnych,
- rola informacji zwrotnej w zarządzaniu.
10. Rozwiązywanie konfliktów z elementami zarządzania stresem:
- zarządzanie lękiem a zarządzanie stresem – różnice funkcjonalne,
- koszty konfliktu w przedsiębiorstwie,
- techniki rozwiązywania konfliktów.
Ćwiczenia:
Zajęcia prowadzone w ramach poszczególnych sesji będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie swoich umiejętności.
W toku prowadzonych zajęć zostaną wykorzystane następujące metody pracy:
a) analizy przypadku i przykładu – polegające na zapoznaniu się z rzeczywistym lub umownym zdarzeniem, w wersji wstępnej, a następnie na pozyskaniu/zebraniu dodatkowych informacji o tym zagadnieniu, poddaniu całości sytuacji analizie wraz z podjęciem określonych decyzji, działań lub rozwiązań,
b) ćwiczenia praktyczne – polegające na wykonywaniu określonego przykładowego zadania, a ich celem będzie doskonalenie umiejętności lub podnoszenie własnej sprawności,
c) symulacje – polegające na wykonywaniu określonych rzeczywistych zadań warunkach zbliżonych do rzeczywistych, przy użyciu rzeczywistych narzędzi i materiałów,
d) dyskusje – zarówno moderowane przez trenera odpowiedzialnego za realizację szkolenia, jak również dyskusje wielokrotne,
e) kwestionariusze/testy – służące ustalaniu własnych postaw lub zachowań odnośnie danego zagadnienia.
Benefits for participants
Uczestnik nauczy się:
- definiować działania jakie musi podjąć lider aby wykonać zadanie, zbudować i utrzymać zespół oraz rozwijać poszczególne osoby,
- rozpoznawać najefektywniejszy styl kierowania wskazany do zastosowania wobec poszczególnych pracownikówi zespołu,
- dokonywać charakterystyki kluczowych ról w zespole, w tym własnej roli podstawowej i potencjalnej,
- dokonywać praktycznego rozróżnienia i wartościowania własnej kompetencji w obszarze podstawowych funkcji kierowniczych,
- dokonywać doboru właściwych proporcji i akcentów działania w obszarach: zadanie, zespół, jednostki,
- zastosować w praktyce wnioski płynące z teorii motywacyjnej Herzberga i innych kluczowych koncepcji motywacyjnych - główne motywatory i czynniki higieny,
- dokonywać analizy czynników motywujących w odniesieniu do zespołów pracowniczych i pracowników indywidualnych,
- budować program motywowania własnego personelu,
- planować proces delegowania w odniesieniu do poszczególnych członków swojego zespołu,
- sprawnie przeprowadzić rozmowę z pracownikiem,
- kontrolować postępy w wykonywaniu prac wśród pracowników,
- udzielać konstruktywnej krytyki i informacji zwrotnej,
- określać potrzeby podwładnych wpływające na efektywność pracy,
- przygotowywać i przeprowadzać rozmowę oceniającą,
- dokonywać syntezy końcowej i formułować decyzje w oparciu o wyniki oceny,
- efektywnie wykorzystywać wyniki oceny do kierowania pracą i rozwojem podwładnych,
- określać swoje słabe i mocne strony w dotychczasowym stylu delegowania,
- planować proces delegowania w odniesieniu do poszczególnych członków swojego zespołu.
Oferee
- specjaliści awansujący na stanowisko menadżerskie,
- menadżerowie z krótkim stażem na stanowisku,
- menadżerowie chcący poprawić swoje relacje z zespołem,
- menadżerowie dążący do pogłębienia swoich kompetencji przywódczych,
- pracownicy działu HR,
- osoby przygotowywane do objęcia stanowiska kierowniczego,
- menadżerowie/kierownicy, którzy chcą uzupełnić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania.
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.
Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń