UO-TWP-ONL
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest doskonalenie warsztatu trenerskiego uczestników poprzez poznanie technik i metod prowadzenia szkoleń, od określenia własnych predyspozycji trenerskich, poprzez poznania zasad komunikacji z grupą, nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych, aż po trening przed kamerą, czyli praktyczne sprawdzenie własnych umiejętności.
W związku z powyższym celami szczegółowymi kursu są:
- poszerzenia wiedzy z zakresu cykl uczenia się dorosłych oraz czynników motywacyjnych wpływających na przyswajania wiedzy, co z kolei pozwoli na trafny dobór metody prowadzenia szkolenia w zależności od tematyki, jak i grupy uczestników,
- poznania rezerw kompetencyjnych, które należy rozwijać,
- poznania swoich mocnych i słabych stron jako trenera,
- trafniejszego identyfikowania celów szkoleń oraz sposobów ich osiągnięcia,
- doskonalenia umiejętności przygotowywania programów szkoleniowych, profesjonalnych prezentacji, materiałów dla uczestników,
- poszerzenia wiedzy z zakresu skutecznego przekazu treści szkoleniowych i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i uczestnikami,
- poszerzenia wiedzy z zakresu sposobów poprowadzenia szkoleń w celu utrzymania poziomu zaangażowania i utrzymania dynamiki zajęć.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 70%
Program i ćwiczenia
1. Umiejętności osobiste trenera - autodiagnoza.
2. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych w organizacji.
3. Przygotowanie szkolenia (grupa docelowa, merytoryka, logistyka, narzędzia pracy).
4. Prowadzenie szkolenia – uczenie dorosłych.
5. Warsztaty i ćwiczenia – racjonalizm w doborze i formie.
6. Praca z grupą – sytuacje trudne.
7. Wykorzystywanie informacji zwrotnej w czasie i po zajęciach.
8. Ocena szkolenia przez uczestników.
9. Pomiar efektywności – narzędzia (wiedza, umiejętności, postawy).
10. Follow up – utrwalanie efektów szkolenia.
2. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych w organizacji.
3. Przygotowanie szkolenia (grupa docelowa, merytoryka, logistyka, narzędzia pracy).
4. Prowadzenie szkolenia – uczenie dorosłych.
5. Warsztaty i ćwiczenia – racjonalizm w doborze i formie.
6. Praca z grupą – sytuacje trudne.
7. Wykorzystywanie informacji zwrotnej w czasie i po zajęciach.
8. Ocena szkolenia przez uczestników.
9. Pomiar efektywności – narzędzia (wiedza, umiejętności, postawy).
10. Follow up – utrwalanie efektów szkolenia.
Korzyści dla uczestnika
Na poziomie wiedzy Uczestnik:
- Wie jak planować szkolenia, prowadzić spotkania.
- Wie jak korygować i ulepszać swój warsztat, pracować z grupą.
Na poziomie umiejętności Uczestnik:
- Wie jak przeprowadzić proces szkoleniowy od momentu określenia zapotrzebowania i celów, poprzez aktywne prowadzenie szkolenia, aż po pomiar jego efektywności.
Na poziomie postawy Uczestnik:
- Zna swój styl zachowania i predyspozycje do prowadzenia zajęć grupowych.
Adresaci
- osoby bez wcześniejszego przygotowania trenerskiego,
- pracownicy działów HR, działów szkoleń,
- trenerzy wewnętrzni,
- osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników.
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje