Podsumowanie
Cele szkolenia
- Poszerzenie wiedzy z zakresu cykl uczenia się dorosłych oraz czynników motywacyjnych wpływających na przyswajania wiedzy, co z kolei pozwoli na trafny dobór metody prowadzenia szkolenia w zależności od tematyki, jak i grupy uczestników.
- Poznanie rezerw kompetencyjnych, które należy rozwijać.
- Poznanie swoich mocnych i słabych stron jako trenera.
- Trafniejsze identyfikowania celów szkoleń oraz sposobów ich osiągnięcia.
- Doskonalenie umiejętności przygotowywania programów szkoleniowych, profesjonalnych prezentacji, materiałów dla uczestników.
- Poszerzenie wiedzy z zakresu skutecznego przekazu treści szkoleniowych i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i uczestnikami.
- Poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów poprowadzenia szkoleń w celu utrzymania poziomu zaangażowania i utrzymania dynamiki zajęć.
Symbol szkolenia
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%
Program i ćwiczenia
- Praktyczne podejście.
- Jak uczą się dorośli?
- Etapy uczenia się dorosłych.
- Style uczenia się.
- Kompetencje trenera.
- Moje mocne i słabe strony jako trenera.
- Cechy dobrego trenera.
- Badanie potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowanie programu i konspektu szkolenia.
- Pomoce i materiały dla uczestników.
- Wybór miejsca szkolenia.
- Umiejętności komunikacyjne.
- Zdolność identyfikacji potrzeb słuchacza/rozmówcy.
- Bariery językowe w przekazywaniu informacji.
- Komunikacja pozawerbalna w pracy trenera.
- Współpraca z grupą szkoleniową.
- Fazy procesu grupowego.
- Dopasowanie szkolenia do etapu procesu grupowego.
- Sytuacje trudne w pracy trenera.
- Trudne sytuacje szkoleniowe.
- Trudni uczestnicy i ich zachowania.
- Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami.
- Przygotowanie slajdów i materiałów dla uczestników.
- Wykorzystanie sprzętu do prezentowania.
- Wystąpienia publiczne: trema, trudne sytuacje, złote zasady.
- Otwarcie szkolenia.
- Prowadzenie dyskusji.
- Przeprowadzanie ćwiczeń.
- Jak zaangażować uczestników.
- Trening wystąpień (przygotowanie krótkiego szkolenia i ćwiczenia przed grupą z użyciem kamery video).
- Analiza nagrań oraz informacja zwrotna ze strony uczestników i prowadzących.
Korzyści dla uczestnika
- prawidłowo dokonać identyfikacji strategii oraz zaplanować proces IAPS,
- precyzyjnie określić i uzgodnić potrzeby szkoleniowe na poziomie jednostki, zespołu, organizacji,
- przygotować raport IAPS,
- określić i przygotować metody oceny sesji szkoleniowych (treningowych) w kontekście realizacji celów uczenia się i oczekiwanych rezultatów,
- dokonać wyboru, zaplanować i wdrożyć adekwatne metody walidacji i ewaluacji dla dokonania oceny efektywności szkolenia (treningu),
- przygotować raport poszkoleniowy,
- znać metodologię czterech poziomów oceny efektywności szkoleń (model D. L. Kirkpatrick'a),
- zidentyfikować cele/rezultaty osiągania wyników pracy, treningu, uczenia się,
- dokonać prawidłowego wyboru odpowiedniej metody prowadzenia szkolenia, przy zachowaniu precyzyjnych kryteriów wyboru,
- prawidłowo zaprojektować strukturę sesji szkoleniowej (treningowej) i rozwoju,
- zaplanować i zarządzać efektywnym i bezpiecznym środowiskiem uczenia się,
- zidentyfikować i przezwyciężyć bariery pojawiających się w procesie nauczania,
- dokonać prawidłowego wyboru i zastosowania różnego typu materiałów pomocniczych, wspierających proces uczenia się,
- dokonać prawidłowego wyboru i zastosowania różnego typu metod szkoleniowych (treningowych) odpowiednich do przyjętych celów uczenia się oraz oczekiwanych rezultatów w zakresie treningu i rozwoju (przy uwzględnieniu zależności nakłady – korzyści),
- znać kluczowe zasady związane z uczeniem się dorosłych,
- znać style uczenia się (wg D. Kolba),
- znać cykl uczenia się empirycznego oraz możliwości jego stosowania,
- znać zasady formułowania celów szkoleniowych i rozwojowych.
- zidentyfikować swoje mocne i słabe strony związane z wykonywaniem zawodu/funkcji trenera,
- znać kluczowe zasady udzielania uczestnikom informacji zwrotnej,
- znać charakterystykę dynamiki grupowej i zespołowej oraz jej wpływu na proces uczenia się,
- znać metody prowadzenia szkolenia (ich zalety i wady),
- nabędą praktyczne umiejętności w zakresie prowadzenia sesji szkoleniowych,
- uzyskają informację zwrotną od trenera prowadzącego na temat metodologii i sposobu prowadzenia sesji.
Korzyści dla przedsiębiorstwa
Metodyka
Adresaci
- Liderzy/pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie szkoleń wewnętrznych w organizacji.
- Liderzy/pracownicy odpowiedzialni za wdrażanie nowych procesów/produktów/programów szkoleniowych.
- Specjaliści posiadający wiedzę merytoryczną w danej dziedzinie, którzy swoim podwładnym lub współpracownikom mają przekazać metody i techniki danej specjalizacji.
Opinie użytkowników
21-22.11.2019 r. "Bardzo zdolny trener, świetnie buduje kontakt z grupą, podaje bardzo dużo przykładów, praktycznych narzędzi, które można wykorzystać przy tworzeniu szkoleń."
21-22.11.2019 r. "Jestem pod wrażeniem, szkolenie powyżej moich oczekiwań."
24-25.06.2019 r. "Trener przygotowany, prowadził zajęcia w atrakcyjny sposób stosując różne techniki pracy z grupą. Komunikatywny i nastawiony na współpracę, dobrze się go słucha. Pomysłowe wstawki, dowcipy. Świetne przygotowanie merytoryczne. Budowanie zaufania do siebie a także pozyskiwanie zaangażowania od uczestników. Brawo!"
24-25.06.2019 r. "Dużo przykładów. Trener potrafił dostosować się do oczekiwań."
09-10.04.2018 r. "Bardzo podobało mi się szkolenie, przydatne w mojej pracy, poprawiające moją dotychczasową pracę."
09-10.04.2018 r. "Dużo wiedzy poza tematami - programem szkolenia. Duża wiedza trenera z różnych branż."
09-10.11.2016 r. "Bardzo rozwojowe szkolenie z obszaru umiejętności miękkich."
21-22.06.2016 r. "Szkolenie bardzo fajne, profesjonalnie przeprowadzone."
21-22.06.2016 r. "Odpowiednie tempo zajęć dostosowane do uczestników, równowaga teorii do praktyki."
16-17.12.2015 r. "Bardzo pomocne szkolenie, prowadząca bardzo kompetentna, posiada nieprzeciętną wiedzę, jest przebojowa i komunikatywna."
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń