Podsumowanie
- ?Zapoznanie Uczestników szkolenia ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy Mercedes-Daimler jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiązanie tych wymagań ze standardami IATF 16 949:2016.
- Zaprezentowanie oczekiwań OEM w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.
Cele szkolenia
- Zapoznanie Uczestników szkolenia ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy Mercedes-Daimler jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiązanie tych wymagań ze standardami IATF 16 949:2016.
- Zaprezentowanie oczekiwań OEM w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 75%
Program i ćwiczenia
- Specyficzne wymagania klienta Daimler a wymagania IATF 16949:2016 - powiązania i zapisy
- MBST 2016/MBST 2020 - omówienie
- APQP dla nowych projektów - wprowadzenie do VDA/MLA
- PPAP, rekwalifkacja - omówienie wymagań do dokumentacji PPAP z uwzględnieniem standardów WEB V100, WEB V2xx, V3xx
- Reklamacje, audyty klienta - wprowadzenie
- Zarządzanie dostawcami - wprowadzenie
- Daimler Supplier Portal - wprowadzenie do systemu, zapoznanie z aplikacjami, poruszanie się po systemie, formularze
- Aplikacja DocMaster - omówienie zawartości
Ćwiczenie 1 - Wymagania Daimler dla nowych uruchomień
- Rozpisanie faz nowego uruchomenia w kontekście VDA MLA
- Zapoznanie z obowiązującą dokumentacją PPAP - omówienie formularzy
- Dokumentacja PPAP w SQMS/PIA - prezentacja i omówienie kluczowych dokumentów
Ćwiczenie 2 - PPAP materiałowy (Material-Technical Initial Sampling and WEB 2020WEB 2020+)
- Omówienie formularza WSTL (Attachment 32) i wypełnienie kluczowych pól w kontekście wymagań WEB 2020/ WEB 2020+
Ćwiczenie 3 - Portal Klienta- zapoznanie z aplikacjami (CERTUS, DocMaster, PIA … )
- Poruszanie się po systemie
- Wyszukiwanie dokumentów
- Pozyskiwanie obowiązujących dokumentów i formularzy
Korzyści dla uczestnika
- aktualnych wymagań Daimler dla kooperantów w całym łańcuchu dostaw
- aktualnych standardów oraz wymagań dla nowych uruchomień
- poprawnego wypełniania kluczowych dokumentów PPAP
- poruszania się po wybranych aplikacjach portalu klienta.
Adresaci
- Inżynierowie/specjaliści współpracujący bezpośrednio z OEM
- Inżynierowie/specjaliści jakości odpowiedzialni za dostawców Tier 1, 2, 3…Tier n
- Liderzy/koordynatorzy projektów
Opinie użytkowników
06.11.2019 r. "Bardzo dobra forma prowadzenia szkolenia."
26.08.2019 r. "Szkolenie w bardzo miłej atmosferze, zakres wiedzy bardzo wystarczający, temat wyczerpany."
18-19.07.2019 r. "Najlepsze szkolenie CSR na jakim byłem - fachowość, doświadczenie, merytoryczność."
18-19.07.2019 r. "Bardzo dobre szkolenie."
19.11.2018 r. "Doświadczenie i praktyka prowadzącego, wiele aspektów teoretycznych poparte przykładami praktycznymi."
20.09.2018 r. "Trener profesjonalista, bardzo duże doświadczenie."
27.04.2018 r. "Bardzo szeroki zakres wiedzy trenera. Wiele przydatnych informacji."
27.04.2018 r. "Świetne szkolenie. Bardzo kompetentny trener."
20-21.12.2017 r. "Ogromna wiedza trenera, fachowy, merytoryczny, jasno i klarownie prezentuje zagadnienia. Treści prezentowane przydatne najbardziej projektowi, procesowi, jakości, nawet logistyki."
20-21.12.2017 r. "Fachowa, szczegółowa wiedza teoretyczna i praktyczna prowadzącego."
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń