CSR-BMW-ONL

Specyficzne wymagania klientów – CSR-BMW- szkolenie online

Normy, wymagania, audity

Cele szkolenia

  • Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16 949:2016 oraz wymaganiami QMC -VDA.
  • Przedstawienie oczekiwań BMW w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.
  • Zaprezentowanie przywołanych technik, narzędzi, dokumentów, formularzy systemów klienta w kontekście nowego uruchomienia produktu oraz produkcji seryjnej.

Symbol szkolenia

CSR-BMW-ONL

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%

Program i ćwiczenia

Dzień Pierwszy

  1. Wprowadzenie do wymagań BMW Group w świetle norm  IATF: 16949:2016, VDA 2, VDA4.3
  2. Uruchomienie nowego produktu wg wymagań klienta w kontekście standardu APQP
  • planowanie projektu
  • odpowiedzialności i  obsługa faz w platformie b2b
  • fazy projektu PVL>PZS

Ćwiczenia: omówienie faz, praca z ABC FLY

  1. Uruchomienie nowego produktu wg wymagań klienta w kontekście standardu APQP
  • fazy projektu PVL>PZS, ABC FLY

Ćwiczenia: Poruszanie się po systemie, wyszukiwanie dokumentów , pozyskiwanie obowiązujących dokumentów i formularzy

 

Dzień drugi

  1. Analiza FMEA , klasyfikacja wad, status ryzyka [GS 95015]
  2. FMK [GS 91008]

Ćwiczenie: omówienie formularza FMEA, omówienie FMK GS 91008

  1. Zatwierdzenie PPAP – fazy, aplikacja IPQ
  2. Zarzadzanie dostawcami
  • kwalifikacja  ocena dostawców – MLA/LPKM
  1. Audit produktu i procesu w kontekście wymagań klienta [QMC-VDA]
  2. Rekwalifikacja produktu i procesu

Ćwiczenia: praca z arkuszem GS90018_2 rekwalifikacja, omówienie i interpretacja faz w aplikacji RMT, omówienie LPKM

  1. Supplier Warranty Status -zasady zarządzania serwisem i reklamacjami
  2. Omówienie formularzy i dokumentacji klienta - GS 90017/90018/91007/91008/91004

Ćwiczenia: wypełnienie formularza GS 90018_2 rekwalifikacji, omówienie standardów GS 90017/90018/91007/91008/91004

Korzyści dla uczestnika

Podczas szkolenia Uczestnik nauczy się:

- poprawnie stosować zasady przygotowywania dokumentacji produktu i procesu

- rozpisywać fazy dla nowego uruchomienia oraz przygotować odpowiednią dokumentację do poszczególnych faz  

- wykonywać analizę FMEA oraz klasyfikacji wad, ocena statusu ryzyka

- poprawnie wypełniać dokumentację PPAP i nadawać statusy dokumentom,

- poprawnie przygotowywać dokumentacje rekwalifikacyjna procesu

- analizować wyniki z poszczególnych faz w celu oceny skuteczności projektu

Podczas szkolenia Uczestnik dowie się:

- jak skutecznie implementować wymagania BMW w systemach zarządzania swojej organizacji

- jak przebiega proces uzgodnień projektowych z BMW

- jakie są kluczowe punkty dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie

- czym jest proces rekwalifikacji i jakie są jego główne elementy

Adresaci

·         Inżynierowi

·         Inżynierowie pracujący  z wymaganiami klienta

·         Liderzy/koordynatorzy projektów APQP

Opinie użytkowników

Bardzo dobre przygotowanie Szkolącego, materiały w trakcie szkolenia, zakres zagadnień, przykłady praktyczne itp.

Dodatkowe informacje

Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi. 
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały dostępne w wersji elektronicznej.

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń