Goals
Zarządzanie projektami (Project Management) stanowi jedną z form organizacji przedsiębiorstw do rozwiązywania złożonych problemów i realizacji planu działania. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami dotyczącymi zarządzania projektami oraz zasadami i prawami obowiązującymi przy ich konstruowaniu.
Zarządzanie ryzykiem jest jednym z istotniejszych procesów zarządzania projektem. Jest próbą przeciwdziałania wszystkim tym sytuacjom, które mogą zagrozić nieoczekiwanie organizacji w osiągnięciu wyznaczonego celu. Z zarządzaniem ryzykiem nierozerwalnie są powiązane zagadnienia szacowania ryzyka i problematyka podejmowania decyzji menedżerskich.
Zarządzanie ryzykiem służy przygotowaniu organizacji i projektu na wszelkie niezaplanowane sytuacje, które mogą wystąpić w trakcie realizacji przedsięwzięć. Dzięki czemu organizacja w sposób świadomy i aktywny podejmuje działania i przewiduje potencjalne następstwa swoich decyzji.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 40%
Program
1.Wprowadzenie:
· Projekt – rys historyczny, definicja
· Proces, projekt, program – podobieństwa i różnice
· klasyfikacja i typologia projektów, Modele zarządcze
· Ryzyko - definicja, podstawowe pojęcia
· Procesy zarządzania ryzykiem
· Elementy zarządzania ryzykiem w organizacji
· Analiza portfelowa
· Warunki wstępne wdrożenia projektu
· Struktura organizacji a projekt – ryzyka
· Zasady konstruowania projektów – procesy zarządcze
2.Praktyczne aspekty zarządzania projektami w przedsiębiorstwie
· Wybór projektu (pułapki narzędzi wspomagających wybór)
· Zespół projektowy – charakterystyka i rola
· karta projektu – składowe i sposób jej tworzenia,
· praktyczne podejście zarządzania projektem:
- Identyfikacja projektu
- Zdefiniowanie wytycznych projektu
- Plan struktury projektu
- Identyfikacja ryzyk – zakres (wstępna analiza ryzyka projektu)
- Identyfikacja ryzyk – harmonogram
- Harmonizacja zadań projektowych (techniki pomocnicze: wykresy Gantta, metoda PERT, diagram strzałkowy)
- CPM - identyfikacja i analiza ścieżki krytycznej,
- Identyfikacja ryzyk - zasoby
- Wielozadaniowość – metoda CCPM (metoda łańcucha krytycznego)
- Określenie budżetu projektu,
- Mechanizmy kontroli realizacji projektu (analiza trendu kamieni milowych, metoda EV)
- Ograniczenia
- Analiza jakościowa i ilościowa projektu
- Ocena projektu
Ćwiczenia:
· Zajęcia warsztatowe w 2-4-osobowych zespołach, metodą „tradycyjną” na formularzu papierowym z zakresu opracowywania wybranych elementów projektu.
· Prezentacja i dyskusja wyników opracowanych przez poszczególne zespoły analiz.
Benefits for company
· Uzupełnienie wiedzy na temat zarządzania projektami (wymiar merytoryczny).
· Nabycie umiejętności stosowania metod i technik pomocniczych.
· Możliwość wyeliminowania błędnych metod postępowania, wynikających z rutyny lub niedoszkolenia.
· Możliwość zapoznania się z podejściem zarządzania projektami prezentowanym przez uczestników z różnych zakładów przemysłowych, okazja do dyskusji i wymiany doświadczeń.
Oferee
· Osoby zarządzające przedsiębiorstwem.
· Kierownicy i członkowie zespołów projektowych.
· Osoby odpowiedzialne za jakość, pracownicy działów jakości.
Reviews
Extra information
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń