UO-LK-ONL

Rozwiązywanie konfliktów - trening kompetencji osobistych dla liderów zespołów- szkolenie online

Umiejętności osobiste - PersonAll®

Cele szkolenia

Uczestnicy poznają charakterystykę konfliktów (fazy, źródła, różne podejścia do konfliktów), jak również zweryfikują w praktyce style rozwiązywania konfliktów czy kluczowe umiejętności w odniesieniu do realiów swojej codziennej pracy.

Symbol szkolenia

UO-LK-ONL

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%

Program i ćwiczenia

Dzień 1

8.30-8.45

Rozpoczęcie, przywitanie uczestników, omówienie zasad sesji online

8.45-10.15 sesja 1

Ile kosztuje konflikt, charakterystyka konfliktu w przedsiębiorstwie

10.15-10.30

Przerwa

10.30-12.00 sesja 2

Podejścia do zarządzania konfliktem, style rozwiązywania konfliktu

12.15-12.45

Przerwa

12.45-14.15 sesja 3

Najczęstsze sytuacje konfliktowe, procesy grupowe

14.15-14.30

Przerwa

14.30-15.30

Najczęstsze sytuacje konfliktowe - zapobieganie - przykłady konfliktów i ich rozwiązań

Dzień 2

8.30-8.45

Rozpoczęcie, przywitanie uczestników, omówienie zasad sesji online

8.45-10.15 sesja 1

Lider pośrodku konfliktu i kluczowe umiejętności i autorytet lidera w konflikcie

10.15-10.30

Przerwa

10.30-12.00 sesja 2

Metody wywierania wpływu i obrona przed manipulacją

12.15-12.45

Przerwa

12.45-14.15 sesja 3

Komunikacja w sytuacjach konfliktu

14.15-14.30

Przerwa

14.30-15.30

Rozwiązywanie konfliktów - ćwiczenie praktyczne, podsumowanie szkolenia

Korzyści dla uczestnika

Na poziomie WIEDZY Uczestnik:

·         pozna charakterystykę konfliktu, w tym różne podejścia do konfliktów, fazy rozwoju konfliktu, przyczyny i style rozwiązywania,

·         pozna elementy skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych,

·         będzie wiedział na czym polegają negocjacje i mediacje.

Na poziomie UMIEJĘTNOŚCI Uczestnik:

·         rozwinie umiejętność radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi powstającymi w poszczególnych obszarach kierowania zespołem (ustalanie celów, delegowanie etc.),

·         będzie potrafił zidentyfikować strony i źródła konfliktu oraz dobrać odpowiedni styl rozwiązywania konfliktu powstającego pomiędzy pracownikami, zespołami, działami,

·         zdobędzie umiejętność prowadzenia negocjacji i bycia mediatorem,

·         będzie potrafił zaadresować nie tylko problem, ale też i emocje w sytuacjach konfliktowych.

Na poziomie POSTAWY Uczestnik:

·         zrozumie w jaki sposób efektywne rozwiązywanie konfliktów przyczynia się do budowania długofalowych relacji z pracownikami, w zespole i między zespołami,

·         uświadomi sobie znaczenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji dla skutecznego rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz potrzeby ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.

Korzyści dla przedsiębiorstwa

·         Wykształcenie kadry, która oprócz skutecznego rozwiązywania konfliktów będzie potrafiła wykorzystać potencjał sytuacji konfliktowych dla rozwoju zespołu i organizacji.

·         Zmniejszenie kosztów wynikających z nieefektywnego zarządzania konfliktami.

Metodyka

wykład, ćwiczenia, warsztaty, przykłady, case study

Adresaci

·         liderzy,

·         menadżerowie,

·         kierownicy zarządzający zespołami.

Dodatkowe informacje

Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.

Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji oraz szczegółową agendę szkolenia.

Materiały dostępne w wersji elektronicznej.

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń