Podsumowanie

 

Cele szkolenia

Praktyczne cele i sposoby zastosowania narzędzi jakości, w tym 7 klasycznych i 7 nowych narzędzi jakości. Zbiór 7 klasycznych narzędzi jakości zaprezentowany zostanie jako skuteczne narzędzie ciągłego doskonalenia. Narzędzia z tego zbioru ukazane zostaną jako metody i techniki pomocnicze w ramach realizacji zasady KAIZEN i przy wykorzystaniu Cyklu PDCA. Zestaw 7 nowych narzędzi TQM przedstawiony zostanie jako kompleksowy mechanizm rozwiązywania problemów w organizacji.

Symbol szkolenia

CNQT

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%

Program i ćwiczenia

Dzień 1 
1. Techniki menedżerskie w TQM – klasyczne quality tools: 
  • Arkusz zbierania danych. 
  • Schemat blokowy. 
  • Histogram. 
  • Wykres Pareto. 
  • Wykres przyczynowo – skutkowy Ishikawy. 
  • Diagram korelacji. 
  • Karta kontrolna. 
  • Burza mózgów. 
  • Metoda grupy eksperckiej. 
2. Wykorzystanie klasycznych quality tools TQM w procesie ciągłego doskonalenia – w oparciu o cykl PDCA. 
3. Ćwiczenia praktyczne związane z zastosowaniem klasycznych narzędzi jakości (oparte na PDCA). 
 
Dzień 2 
1. Siedem nowych quality tools: 
  • Diagram pokrewieństwa (metoda KJ). 
  • Diagram relacji. 
  • Diagram systematyki. 
  • Diagram macierzowy. 
  • Macierzowa analiza danych. 
  • Wykres programowania procesu decyzyjnego (PDPC). 
  • Diagram strzałkowy. 
2. Możliwości kompleksowego wykorzystania 7 nowych narzędzi jakości w procesie zespołowego rozwiązywania problemów. 
3. Ćwiczenia praktyczne dotyczące kompleksowego wykorzystania 7 nowych narzędzi jakości w procesie rozwiązywania problemów.
 
Uwagi dotyczące szkoleń otwartych: 
  • w ramach ćwiczeń w pierwszym dniu szkolenia zrealizowana zostanie faza planowania (Plan) cyklu PDCA dla umówionego wcześniej z uczestnikami projektu poprawy,
  • w ramach ćwiczeń w drugim dniu szkolenia analizie za pomocą 7 nowych narzędzi jakości poddane zostaną problemy uzgodnione przed szkoleniem z jego uczestnikami. 

Korzyści dla przedsiębiorstwa

Znajomość narzędzi przydatnych w procesach: ciągłej poprawy i zespołowego rozwiązywania problemów.

Adresaci

  • pracownicy wszystkich działów i szczebli kierowania zainteresowani ciągłym usprawnianiem własnego stanowiska pracy, obsługiwanych przez siebie procesów oraz samodoskonaleniem, 
  • pracownicy wszelkich działów i szczebli zarządzania zainteresowani udziałem w zespołowym rozwiązywaniu problemów swoich organizacji.

Opinie użytkowników

17-18.10.2019 r. "Podejście trenera bardzo pozytywne, ogromna wiedza, współtworzenie swobodnej i przyjemnej atmosfery, profesjonalizm."
17-18.10.2019 r. "Super gość, ogromna wiedza i chęć do dzielenia się nią, łatwość w nawiązywaniu kontaktu z uczestnikami, dużo pozytywnej energii. Zaraził wszystkich tematem. Mega plus."
15-16.10.2019 r. "Ciekawa prezentacja. Ćwiczenia oparte na przykładach z pracy."
03-04.10.2019 r. "Dobry kontakt z uczestnikami, duża wiedza i doświadczenie trenera."
19-20.08.2019 r. "Dużo ćwiczeń na konkretnych przykładach."
17-18.06.2019 r. "Bardzo komunikatywny trener, posiadający dużą wiedzę i doświadczenie."
28-29.01.2019 r. "Teoria w każdym przykładzie potwierdzona praktyką. Luźna i sympatyczna atmosfera - łatwość w nawiązaniu kontaktu z trener."
20-21.11.2018 r. "Ciekawa forma, interesujące przykłady, swobodna atmosfera."
17-18.10.2018 r. "Fajny sposób przekazywania informacji, jasny. Trener znający się na rzeczy. Konkretny. Lubiący co robi."
02-03.10.2018 r. "Ciekawa forma prowadzonych ćwiczeń, informacje przekazywane jasno i łatwo do zrozumienia. Fachowa wiedza u prowadzącego szkolenia."

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń