UO-OTS
Podsumowanie
Dlaczego jakość obsługi pamięta się o wiele dłużej, niż cenę? Jak słuchać Klienta? Jak z nim rozmawiać? Jak umacniać relacje? Odpowiedź na powyższe i inne pytania znajduje się w tym bogatym w warsztaty i case-studies szkoleniu. Pokażemy, jak rozpoznać oczekiwania Klienta. Omówimy, jak wysoka jakość obsługi może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Przedstawimy sposoby reagowania na trudne sytuacje i nauczymy, jak dopasować swoje działania do poszczególnych typów Klienta.
Cele szkolenia
- Wykształcenie wśród uczestników umiejętności właściwego reprezentowania firmy w kontaktach bezpośrednich z klientami i budowania z nimi długotrwałych relacji.
- W trakcie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z technikami podnoszenia satysfakcji klienta, w tym zapobiegania trudnym sytuacjom podczas bezpośredniej obsługi.
Symbol szkolenia
UO-OTS
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 70%
Program i ćwiczenia
1. Wprowadzenie – czym jest, a czym nie jest profesjonalna obsługa klienta:
- na czym polega dobra obsługa klienta,
- zmieniające się wymagania klienta,
- test 30 – sekundowy.
2. Oczekiwania nabywców.
3. Pojęcie klienta w przedsiębiorstwie zorientowanym na rynek.
4. Standardy obsługi klienta a wizja, misja i strategia firmy.
5. Struktura rozmowy z klientem.
6. Psychologia klienta:
3. Pojęcie klienta w przedsiębiorstwie zorientowanym na rynek.
4. Standardy obsługi klienta a wizja, misja i strategia firmy.
5. Struktura rozmowy z klientem.
6. Psychologia klienta:
- typologia zachowań klientów i handlowców,
- typologia 4K,
- wzajemne relacje i ich efektywność,
- asertywne zachowania w kontakcie z klientem,
- „trudne” rozmowy z klientem,
- rozpoznawanie rzeczywistych potrzeb klienta,
- techniki skutecznego kreowania potrzeb klienta.
7. Komunikacja w procesie obsługi klienta:
- obszary komunikacji,
- analiza obszaru rozmowy z klientem,
- „gry” z przestrzenią,
- zadawanie pytań i słuchanie – podstawa sukcesu w komunikacji z klientem,
- przezwyciężanie zastrzeżeń.
8. Kierowanie procesem obsługi klienta.
Ćwiczenia:
- Marketing relacyjny – praca warsztatowa na arkuszach pracy indywidualnej.
- Pojęcie Klienta – case study.
- Identyfikacja potrzeb – praca własna oraz prezentacja wyników i dyskusja moderowana przez trenera.
- Analiza własnych przekonań – kwestionariusz diagnostyczny.
- Typologia Klientów – kwestionariusz typów zachowań 4Q - V.R. Buzzotta, Ph.D., and Robert E. Lefton, Ph.D.
- Odpieranie zastrzeżeń – case study, praca warsztatowa, praca z kamerą.
Korzyści dla uczestnika
Po ukończeniu warsztatu uczestnik nauczy się:
- Skutecznie i nieinwazyjnie kreować potrzeby klienta.
- Efektywnie zarządzać przebiegiem kontaktu z klientem.
- Zaklasyfikować klienta do właściwego typu w kontekście najskuteczniejszej formy obsługi i argumentacji.
- Określić podstawowe kroki umożliwiające budowanie dobrego wrażenia w kontakcie z klientem.
- Zastosować praktyczne metody zjednywania klienta.
- Dokonać prezentacji produktu w kategoriach zalet i korzyści.
- Skutecznie wspomagać klienta w decyzji kupna.
- Skuteczniej radzić sobie z zażaleniami i skargami.kuteczniej radzić sobie z zażaleniami i skargami.
Metodyka
praca warsztatowa,case study,praca własna oraz prezentacja wyników i dyskusja moderowana,kwestionariusz diagnostyczny i typów zachowań,praca z kamerą.
Adresaci
- przedstawiciele działów sprzedaży,
- osoby odpowiedzialne za obsługę i pozyskiwanie klientów instytucjonalnych i indywidualnych.
Opinie użytkowników
21.12.2018 r. "Bardzo miła, kompetentna i otwarta pani prowadząca."
30-31.08.2018 r. "Całościowe szkolenie bardzo ciekawe."
16.02.2018 r. "Bardzo mi się podobało."
22.05.2017 r. "Szkolenie w bardzo dobrym tempie. Umiejętne i trafne przykłady. Dobre odnośniki do sytuacji praktycznych, rzeczywistych."
22.05.2017 r. "Przytaczanie dowcipnych przykładów do omawianych tematów pozostaje w pamięci."
22.05.2017 r. "Trener ma dużą lotność w nawiązywaniu swobodnej relacji z grupą."
22.05.2017 r. "Interesująca forma przedstawianych informacji, dowcip."
22.05.2017 r. "Łatwość nawiązywania kontaktu przez prowadzącego z grupą. Ciekawe przekazywanie informacji."
30-31.08.2018 r. "Całościowe szkolenie bardzo ciekawe."
16.02.2018 r. "Bardzo mi się podobało."
22.05.2017 r. "Szkolenie w bardzo dobrym tempie. Umiejętne i trafne przykłady. Dobre odnośniki do sytuacji praktycznych, rzeczywistych."
22.05.2017 r. "Przytaczanie dowcipnych przykładów do omawianych tematów pozostaje w pamięci."
22.05.2017 r. "Trener ma dużą lotność w nawiązywaniu swobodnej relacji z grupą."
22.05.2017 r. "Interesująca forma przedstawianych informacji, dowcip."
22.05.2017 r. "Łatwość nawiązywania kontaktu przez prowadzącego z grupą. Ciekawe przekazywanie informacji."
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje