Summary

Motywowanie stanowi bez wątpienia najtrudniejszą umiejętność /narzędzie/ wpisane w stanowisko każdej osoby zarządzającej zespołem pracowniczym. W toku szkolenia Uczestnicy mają możliwość samodzielnego określenia poziomu i efektywności działań własnych i organizacji w obszarze motywowania finansowego i pozafinansowego pracowników. Dyskusja problemowa umożliwia dobór optymalnych technik motywowania z uwzględnieniem: aktualnych danych z rynku pracy, stylu zarządzania stosowanego w organizacji, a przede wszystkim stopnia dojrzałości pracowników i własnych kompetencji /społecznych i zawodowych/.

Goals

  • Rozwój organizacji poprzez świadome działanie liderów.
  • Wzrost zaangażowania pracowników w wykonywane działania.
  • Wyższa motywacja pracowników do świadomego i celowanego działania.
  • Utożsamienie celów zawodowych z firmowymi.
  • Przyjmowanie przez pracowników osobistej odpowiedzialności za wykonywanie zadania.
  • Promowanie przez organizację postawy pro-aktywnej.

Training code

UO-MOT

Dates and location

Estimated share of the practical part: 70%

Program

1. Moduł I – kultura organizacji a postępowanie z pracownikami:
  • System motywacyjny przedsiębiorstwa.
  • Wewnętrzne i zewnętrzne źródła motywacji.
  • Współczesne motywatory na podstawie badań MŚP w Polsce.
2. Moduł II – teorie w praktyce (case study):
  • Teoria X i Y McGregora.
  • Dwuczynnikowe podejście Herzberga.
  • Klasyczna hierarchia potrzeb wg. Maslova.
  • Klasyfikacja McClellanda.
  • Realne (obserwowalne) przesłanki spadku motywacji - postępowanie.
  • Czynniki i zachowania demotywujące w przedsiębiorstwie.
3. Moduł III – techniki motywowania:
  • Metoda małych kroków.
  • Postępowanie z pracownikami nowymi.
  • Postępowanie z pracownikami trudnymi.
  • Bariery osobowe w motywowaniu (wiek, płeć, stanowisko).
  • Rodzaje rozmów oceniających z pracownikiem.
  • Planowanie rozwoju i promowanie talentów.
  • Znaczenie i typy informacji zwrotnej.
  • Konstruktywna krytyka.
  • Motywacyjne wyznaczanie celów do realizacji.
  • Delegowanie zadań jako technika motywowania.
  • Wartościowanie stanowisk pracy przy czynnościach prostych i powtarzalnych.
  • Dawanie przykładu – budowanie autorytetu – automotywacja.

Ćwiczenia:

  • Case study trenera i Uczestników – dyskusje problemowe.
  • Pre- i post – test przyrostu wiedzy (zalecany,  w cenie szkolenia zamkniętego).

Benefits for participants

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą w stanie:
  • zastosować w praktyce wnioski płynące z teorii motywacyjnej Herzberga i innych kluczowych koncepcji motywacyjnych  – główne motywatory i czynniki higieny,
  • dokonać analizy czynników motywujących w odniesieniu do zespołów pracowniczych i pracowników indywidualnych,
  • zbudować programu motywowania własnego personelu.

Oferee

Kadra kierownicza średniego szczebla zarządzania:
  • liderzy,
  • kierownicy,
  • managerowi liniowi.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń