Goals
- Zdobycie praktycznych umiejętności wykorzystywania matryc kompetencji w firmie.
- Umiejętność wykorzystywania matryc kompetencji dla różnych stanowisk i oceny rozwoju pracowników.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 80%
Program
1. Ludzie i kompetencje – czego potrzebują firmy?
2. Kompetencje a osobowość.
3. Definicja kompetencji i poziomy kompetencji.
4. Kompetencja, umiejętność, kwalifikacja.
5. Wskaźniki behawioralne kompetencji, które kompetencje nadają się na matrycę?
6. Budowanie modeli kompetencji.
7. Budowanie matryc kompetencji.
8. Kompetencje i ich wykorzystanie w procesach HR.
9. Martyce kompetencji w ocenie pracownika.
10. Wykorzystanie matryc w biurze i na stanowiskach fizycznych.
11. Wykorzystanie matryc kompetencji w onboardingu.
12. Wykorzystanie modeli kompetencji w projektowaniu rekrutacji i AC/DC.
13. Metody oceny kompetencji w firmie.
14. Podsumowanie.
- Budowanie definicji kompetencji. Praca w parach. Zrozumienie wskaźników behawioralnych będących elementem opisującym kompetencję. Wybór kompetencji na matryce.
- Model kompetencji dla różnych stanowisk. Praca nad zbudowaniem modelu dla stanowiska w swojej organizacji na który jest najbardziej kluczowe aby oceniać rozwój kompetencji. Progres kompetencji.
- Praca na gotowych matrycach kompetencji. Jak pracować z managerami wykorzytując potencjał matryc kompetencji. Celem ćwiczenia jest umiejętność wprowadzenia managera w wykorzystywanie matryc kompetencji.
- Zbuduj matryce kompetencji dającą Ci wsparcie w rekrutacji, ocenie, onboardingu. Jak korzystać z modelu i dopasować narzędzia do oceny poziomu kompetencji. Zbuduj swój system oparty o kompetencje.
Benefits for participants
Uczestnik nauczy się:
- Jak budowac matrycę kompetencji dla stanowiska X?
- Jak wykorzystać matryce kompetencji w swojej organizacji?
- Jak zachęcać managerów do korzystania i współodpowiedzialności za matryce?
- W jaki sposób można wykorzystać matryce w procesach HRowych?
- Wyciągać wnioski z matryc kompetencji aby aktywnie wspierać w zarządzaniu zespołem.
- Dlaczego wdrożenie matryc kompetencji może w dłuższej perspektywnie usprawnić komunikację wewnętrzną?
- Co cenią managerowie pracujący z matrycami kompetencji?
- Czym różnią się kompetencje od cech, kwalifikacji, umiejętności?
- Dlaczego warto zrobić pilotaż wdrożenia matryc kompetencji?
- Czy tylko można stosować matryce dla stanowisk umysłowych, w jakich przypadkach jest to sesnowne rozwiązanie?
- Kiedy monitorowanie rozwoju kompetencji daje możliwość szybkich decyzji reorganizacyjnych.
Oferee
- Specjaliści ds. HR
- Liderzy projektów, managerowie zespołów
- Hr Bussines Partnerzy
- Specjaliści ds. rekrutacji
Extra information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń