LZA-P-ONL
Goals
Przekazanie wiedzy Uczestnikom dot. wykorzystania konkretnych metod i narzędzi w procesie realizacji zakupów i zaopatrzenia oraz dotyczących wyboru i oceny dostawców.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 0%
Program
1. Relacja zakupów i logistyki – 2 godz.
a. Podstawowe pojęcia dla zakupów, zaopatrzenia, logistyki i innych terminów pokrewnych.
b. Ewolucja znaczenia i zadań funkcji zakupów w przedsiębiorstwie, organizacja funkcji zakupów i logistyki w firmie.
c. Zakupy a koncepcje zarządzania łańcuchem dostaw i zarządzania relacjami z dostawcami, wpływ zakupów na finanse firmy, analiza studium przypadku.
2. Podstawowe problemy w obszarze zakupów i ich przebieg – 1 godz.
a. Typy zakupów, rodzaje dóbr zaopatrzeniowych.
b. Analiza faz procesów zakupu i zaopatrzenia (omówienie faz wymienionych procesów i dyskusja).
3. Metody i narzędzia analizy rynku zaopatrzenia – 1 godz.
a. SWOT, PEST.
b. Zaastosowanie analiz portfelowych w zakupach.
c. Narzędzia szczegółowe.
d. Studium przypadku.
4. Planowanie w sferze zakupów – 2 godz.
a. Formułowanie strategii i planów operacyjnych w obszarze zakupu.
b. Budżetowanie.
5. Wybór i ocena dostawców – 2 godz.
a. Przebieg procesu wyboru i oceny dostawców.
b. Jakościowe i ilościowe kryteria oceny dostawców przed ich wyborem i w trakcie współpracy.
c. Narzędzia oceny dostawców, w tym ankiety i audyt.
6. Przegląd strategii zakupów – 2 godz.
a. Outsourcing i insourcing, local i global sourcing.
b. Strategie produktowe.
c. Studium przypadku.
7. Metody ustalania cen przez dostawców – 1 godz.
a. Metody naśladownictwa, narzutu na koszty, zwrotu z inwestycji, wartości dla odbiorcy, maksymalnej oczekiwanej korzyści, analizy ilościowe.
8. Wykorzystanie formuł handlowych INCOTERMS w procesach zakupu – 1 godz.
a. Omówienie formuł handlowych z przykładami.
9. Zarządzanie bazą dostawców - 1 godz.
a. Współczesne trendy, metody i narzędzia.
b. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu dostawcami.
10. Logistyka w strategiach zaopatrzeniowych – 2 godz.
a. Wykorzystanie strategii JiT i VMI w obszarze zakupu, zadania szczegółowe logistyki zaopatrzenia, wpływ kosztów logistyki zaopatrzenia na koszty generowane w przedsiębiorstwie.
11. Planowanie wielkości i częstotliwości zamówień zaopatrzeniowych – 2 godz.
a. Metody optymalizacji zamawianych wielkości i kosztów zaopatrzenia (analizy ilościowe).
Benefits for company
Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy pracowników. Dostarczenie pracownikom konkretnych metod i narzędzi do wykorzystania w procesie realizacji zakupów i zaopatrzenia. Dostarczenie pracownikom metod dotyczących wyboru i oceny dostawców oraz ustalania polityki zaopatrzenia. Uzyskanie wiedzy na temat metod analizy kosztowej niezbędnych przy podejmowaniu decyzji logistycznych dotyczących wsparcia zakupów. Zapoznanie się z tzw. „best practices” - najlepszymi praktykami i najciekawszymi współczesnymi koncepcjami implementowanymi w sferze zakupów zaopatrzeniowych. Możliwość konsultacji / przedyskutowania bezpośrednio ze specjalistą problemów, problemów jakimi pracownicy mają do czynienia na co dzień w przedsiębiorstwie.
Oferee
pracownicy działów zakupów i zaopatrzenia,
pracownicy operacyjni i menedżerowie wszystkich szczebli przedsiębiorstw produkcyjnych,
pracownicy działów utrzymania ruchu,
pracownicy działów logistyki,
pracownicy odpowiedzialni za planowanie,
pracownicy działów zarządzania łańcuchem dostaw,
dyrektorzy/kierownicy oddziałów przedsiębiorstw
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje