Summary

Omówienie podstawowych problemów i decyzji podejmowanych w procesie zakupu oraz logistyki zaopatrzenia w firmach. 
Omówienie procesu zakupów oraz strategii i narzędzi jego realizacji a także zagadnienia związane z wykonaniem zadań logistycznych wspierających zakup. 
Szkolenie praktyczne, bazujące na wykładzie interaktywnym, studiach przypadków firm, ćwiczeniach ilościowych oraz dyskusji wybranych problemów, z jakimi stykają się Uczestnicy.

Goals

Przekazanie wiedzy Uczestnikom dot. wykorzystania konkretnych metod i narzędzi w procesie realizacji zakupów i zaopatrzenia oraz dotyczących wyboru i oceny dostawców.

Training code

LZA-P

Dates and location

Estimated share of the practical part: 0%

Program

1. Relacja zakupów i logistyki
a. Podstawowe pojęcia dla zakupów, zaopatrzenia, logistyki i innych terminów pokrewnych.
b. Ewolucja znaczenia i zadań funkcji zakupów w przedsiębiorstwie, organizacja funkcji zakupów i logistyki w firmie.
c. Zakupy a koncepcje zarządzania łańcuchem dostaw i zarządzania relacjami z dostawcami, wpływ zakupów na finanse firmy, analiza studium przypadku.

 
2. Podstawowe problemy w obszarze zakupów i ich przebieg
a. Typy zakupów, rodzaje dóbr zaopatrzeniowych.
b. Analiza faz procesów zakupu i zaopatrzenia (omówienie faz wymienionych procesów i dyskusja).

 
3. Metody i narzędzia analizy rynku zaopatrzenia
a. SWOT, PEST.
b. Zaastosowanie analiz portfelowych w zakupach. 
c. Narzędzia szczegółowe.
d. Studium przypadku.

 
4. Planowanie w sferze zakupów
a. Formułowanie strategii i planów operacyjnych w obszarze zakupu.
b. Budżetowanie.

 
5. Wybór i ocena dostawców  
a. Przebieg procesu wyboru i oceny dostawców. 
b. Jakościowe i ilościowe kryteria oceny dostawców przed ich wyborem i w trakcie współpracy. 
c. Narzędzia oceny dostawców, w tym ankiety i audyt. 

 
6. Przegląd strategii zakupów
a. Outsourcing i insourcing, local i global sourcing.
b. Strategie produktowe.
c. Studium przypadku.

 
7. Metody ustalania cen przez dostawców
a. Metody naśladownictwa, narzutu na koszty, zwrotu z inwestycji, wartości dla odbiorcy, maksymalnej oczekiwanej korzyści, analizy ilościowe.

 
8. Wykorzystanie formuł handlowych INCOTERMS w procesach zakupu  
a. Omówienie formuł handlowych z przykładami.

 
9. Zarządzanie bazą dostawców
a. Współczesne trendy, metody i narzędzia.
b. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu dostawcami.

 
10. Logistyka w strategiach zaopatrzeniowych
a. Wykorzystanie strategii JiT i VMI w obszarze zakupu, zadania szczegółowe logistyki zaopatrzenia, wpływ kosztów logistyki zaopatrzenia na koszty generowane w przedsiębiorstwie.

 
11. Planowanie wielkości i częstotliwości zamówień zaopatrzeniowych
a. Metody optymalizacji zamawianych wielkości i kosztów zaopatrzenia (analizy ilościowe).

Benefits for company

Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy pracowników.Dostarczenie pracownikom konkretnych metod i narzędzi do wykorzystania w procesie realizacji zakupów i zaopatrzenia.Dostarczenie pracownikom metod dotyczących wyboru i oceny dostawców oraz ustalania polityki zaopatrzenia.Uzyskanie wiedzy na temat metod analizy kosztowej niezbędnych przy podejmowaniu decyzji logistycznych dotyczących wsparcia zakupów.Zapoznanie się z tzw. „best practices” - najlepszymi praktykami i najciekawszymi współczesnymi koncepcjami implementowanymi w sferze zakupów zaopatrzeniowych. Możliwość konsultacji / przedyskutowania bezpośrednio ze specjalistą problemów, problemów jakimi pracownicy mają do czynienia na co dzień w przedsiębiorstwie.

Methodology

Wykład interaktywny, dyskusje.Analizy ilościowe.Analizy studiów przypadków (case studies).

Oferee

  • pracownicy działów zakupów i zaopatrzenia, 
  • pracownicy operacyjni i menedżerowie wszystkich szczebli przedsiębiorstw produkcyjnych, 
  • pracownicy działów utrzymania ruchu, 
  • pracownicy działów logistyki, 
  • pracownicy odpowiedzialni za planowanie, 
  • pracownicy działów zarządzania łańcuchem dostaw, 
  • dyrektorzy/kierownicy oddziałów przedsiębiorstw.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń