Goals
Wymagany dostęp Uczestników do programu MINITAB.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 65%
Program
SESJA IV DZIEŃ X
1. Prezentacja realizowanych projektów.
2. Prezentacja wyników realizacji projektu pilotażowego przez uczestników.
3. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMAIC.
FAZA 5 – CONTROL (opracuj system sterowania nowym procesem)
- Ustalenie i walidacja systemu pomiarowego dla kluczowych czynników.
- Tworzenie, wdrażanie i stosowanie wykresów kontrolnych.
- Lokalizacja stanowisk kontrolnych.
- Odpowiedni rozmiar i jednolitość próbek.
- Opracowanie i wdrożenie wykresów kontrolnych.
- Wybór kart kontrolnych.
- Rodzaje wykresów kontrolnych (X•R, X•S, I•MR, p, np. c, u, MA, EVMA, CUSUM, T2 Hottelinga).
- Interpretacja wykresów kontrolnych.
- Zaawansowane metody interpretacji wykresów kontrolnych.
- Typowe błędy w interpretacji wykresów kontrolnych.
- Opracowanie planów reakcji (OCAP).
1. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMAIC.
FAZA 5 – CONTROL (opracuj plan wdrożenia rozwiązań)
- Planowanie wdrożenia.
- Standaryzacja.
- Różne poziomy dokumentacji procesu.
- Zasady tworzenia procedur i instrukcji.
- Plan szkoleń.
- Plan komunikowania.
- Plan audytów.
- Zamknięcie projektu.
- Lista kontrolna na zamknięcie projektu.
- Końcowa dokumentacja projektu.
- Określenie efektów, kosztów i rekomendacji.
- Podsumowanie i zamknięcie projektu.
SESJA IV DZIEŃ XI
1. Metodyka Design for Six Sigma (DFSS).
- Istota metodyki Design for Six Sigma (DfSS).
- Istota, etapy i narzędzia metodyki DMADV.
- Istota, etapy i narzędzia metodyki IDOV.
- Inne metodyki DfSS( IDEAS, DMEDI, DCCDI).
2. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMADV lub IDOV.
Faza 1 i 2 metodyki DMADV (Define & Measure) - Identyfikacja projektu oraz określenie oczekiwań klientów (VOC) - transformacja VOC w CTQ.
Faza 1 metodyki IDOV (Identify) - Identyfikacja projektu oraz określenie oczekiwań klientów (VOC) - transformacja VOC w CTQ.
- Project Charter (cele i efekty z projektu, zakres projektu, MGP, ryzyka projektu).
- Określenie oczekiwań klientów (Customer Needs Table, Affinity Diagram, Tree Diagram, Analiza Kano, priorytetyzacja oczekiwań klientów, NGT, AHP).
- Transformacja oczekiwań klientów w atrybuty produktu/systemu/usługi/procesu CTQ.
- Analiza funkcji produktu/systemu/usługi/procesu.
- Zastosowanie Quality Function Deployment.
- Specyfikacja CTQ.
1. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMADV lub IDOV
Faza 3 metodyki DMADV (Analyse) - projektowanie produktu/systemu/usługi/procesu.
Faza 2 metodyki IDOV (Design) - projektowanie produktu/systemu/usługi/procesu.
- Generowanie koncepcji produktu/systemu/usługi/procesu (droga, macierz syntezy, metoda morfologiczna, benchmarking, TRIZ i przezwyciężanie sprzeczności w projekcie).
- Wybór najlepszej koncepcji (Pugh Matrix).
- Wykonanie szczegółowego projektu koncepcji produktu/systemu/usługi/procesu (zasady projektowania Value Engineerin, projektowanie procesu).
1. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMADV lub IDOV.
Faza 4 metodyki DMADV (Design) - optymalizacja projektu produktu/usługi/procesu.
Faza 3 metodyki IDOV (Opimize) - optymalizacja projektu produktu/usługi/procesu.
- Ocena i usuniecie ryzyk w projekcie produktu/systemu/usługi/procesu (FMEA, FTA, Error-Proofing, Poka-Yoke).
- Zapewnienie krzepkości produktu/systemu/usługi/procesu (P-diagram, czynniki Noise i Control, Robust Design Taguchi'ego, DOE Taguchi'ego).
- Wykonanie eksperymentów DOE Taguchi'ego dla ćwiczenia z helikopterem lub katapultą
- Zapewnienie realizowalności i zdolności projektu produktu/systemu/usługi/procesu (Design for X: Design for Manufacture & Assambly DFMA, Design for Reliability DFR).
SESJA IV DZIEŃ XII
1. Warsztat realizacji projektu wg etapów DMADV lub IDOV.
Faza 5 metodyki DMADV (Verify) - oceń projekt produktu/systemu/usługi/procesu.
Faza 4metodyki IDOV (Verify) - oceń projekt produktu/systemu/usługi/procesu.
- Projektowanie i przeprowadzenie testów/pilotażu.
- Wdrożenie w pełnej skali.
- Ocena efektywności projektu.
- Zamkniecie projektu.
2. System zarządzania Lean Six Sigma.
3. Istota i rozwiązania systemu zarządzania Lean Six Sigma.
4. Zarządzanie projektami Six Sigma (zastosowanie Quality Companion 3 do zarządzania projektami Lean Six Sigma).
- Prezentacja.
5. Quality Companion 3.
6. Egzamin:
- Egzamin (150 pytań testowych jednokrotnego wyboru, 3,5 godziny).
- Ogłoszenie wyników (warunkiem zaliczenia egzaminu jest uzyskanie 70% poprawnych odpowiedzi).
7. Realizacja projektu pilotażowego.
8. Przegląd projektów realizowanych przez uczestników. Określenie i prezentacja dalszych planów dotyczących realizacji projektów pilotażowych przez uczestników.
9. Konsultacje.
10. Kontynuacją szkolenia są konsultacje z trenerem prowadzącym i certyfikacja Six Sigma na poziomie Black Belt.
Benefits for participants
- Samodzielnie prowadził projekty doskonalące zgodnie z zintegrowaną metodyką Lean Six Sigma (DMAIC i ewentualnie DFSS DMADV lub IDOV).
- Samodzielnie uruchamiał projekty pilotażowe.
- Znał i stosował statystyczne narzędzia jakości do oceny i redukcji zmienności w procesach.
- Znał i stosował metodyki realizacji projektów Lean Six Sigma z wykorzystaniem specjalistycznych pakietów statystycznych Minitab i Excel.
- Skutecznie prowadził i nadzorował pracę zespołów doskonalących biorących udział projektach.
- Merytorycznie wspierał i szkolił Green Beltów w ich projektach doskonalących.
- Miał możliwość mentoringu, konsultacji i przedyskutowania problemów związanych z projektami doskonalenia z konsultantem/trenerem.
Benefits for company
Oferee
Extra information
Wymagany dostęp Uczestników do programu MINITAB.
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń