LOF

Lean Office - symulacja

Lean Manufacturing

Podsumowanie

 

Cele szkolenia

  • ?Szkolenie ma na celu nie tylko zapoznanie uczestników z koncepcją metodologii Lean Management i narzędzi, które można wykorzystać do usprawnienia i zwiększenia efektywności procesów w przedsiębiorstwach lub działach usługowych / administracyjnych / biurowych.
  • Główny nacisk przy realizacji tego szkolenia kładziony jest na przekazanie uczestnikom umiejętności wykorzystania narzędzi Lean w praktyce w taki sposób, by realizowane przez nich później zmiany nie były odizolowane, ale wpisywały się w cele i strategię biznesu.
  • Dlatego oprócz przedstawienia koncepcji i narzędzi Lean (np. mapowanie strumienia wartości, 5S, diagramu Ishikawy etc.), prezentacji przykładów, dyskusji, ćwiczeń i symulacji uczestnicy szkolenia omawiają, jak dobrać narzędzia i przeprowadzić zmianę.

Symbol szkolenia

LOF

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 70%

Program i ćwiczenia

1. Metodologia Lean - wprowadzenie do koncepcji, wyzwania dla zastosowania w przedsiębiorstwach / działach usługowych / administracyjnych + przykłady rezultatów efektywnego wykorzystania. 
2. Klient i strategia biznesu - potrzeba zdefiniowanie klienta, jego oczekiwań oraz strategii i celów biznesu w odniesieniu do istniejących procesów i potrzeb zmian w danej jednostce/dziale firmy (w oparciu o książkę 'The Goal', E.M. Goldratt). 
3. TIMWOOD – typy marnotrawstwa / nieefektywności w odniesieniu do działania przedsiębiorstw/działów usługowych i administracyjnych. 
4. Wybrane narzędzia - wprowadzenie + usystematyzowanie pod kątem diagnozowania problemu, planowania usprawnień i wdrażania zmian:
  • VSM, 
  • VM, 
  • 5S, 
  • 5W1H, 
  • 8D, 
  • Kanban, 
  • Kaizen, 
  • Diagram Ishikawy, 
  • GEMBA & Waste Walk, 
  • diagram spaghetti, 
  • system czasu takt, FIFO
  • system pull vs. push. 
5. Wybrane narzędzia w praktyce: 
  • stworzenie VSM dla wybranego przez klienta procesu 'as is' (stan obecny) lub opracowanego wcześniej studium przypadku, 
  • stworzenie VSM 'to be' (przyszły stan), 
  • symulacja 5S przy biurku lub symulacja 5S w Outlooku (lub innym narzędziu do zarządzania pocztą służbową).
6. Potrzeba zmiany a skuteczne wykorzystanie narzędzi Lean: 
  • jak dostosować wybór narzędzi Lean tak, aby efekty zmian/usprawnień były spójne z ogólnymi celami, strategią i potrzebami firmy, 
  • jak skutecznie zarządzić zmianą (w oparciu o książkę 'Our iceberg is melting', J. Kotter lub metodę 8D). 
 
Ćwiczenia:
 
1. Indywidualne - typy marnotrawstwa / nieefektywności w firmach / działach usługowych / administracyjnych (analiza przypadku i rozpoznanie typów marnotrawstwa).
2.  W grupach - rozpoznanie narzędzi Lean na podstawie przedstawionych przykładów.
3. Symulacje:
  • VSM część I - stworzenie mapy strumienia wartości dla istniejącego procesu (wybranego przez klienta lub opracowanego przez trenera),
  •  VSM część II - analiza, burza mózgów i stworzenie mapy strumienia wartości dla usprawnionego procesu, 
  • role play & analiza przydatności wykorzystania techniki 5S przy biurku (lub innym stanowisku pracy) lub w Outlooku (lub innym narzędziu do zarządzania pocztą służbową).

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik nauczy się:
  • Zdiagnozować problem i zidentyfikować źródła nieefektywności i strat.
  • Zidentyfikować wartość dodaną dla klienta.
  • Dokonać wyboru narzędzi Lean do rozwiązania problemu.
  • Przeprowadzić zmianę.

Korzyści dla przedsiębiorstwa

Zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych / czynności w działach usługowych, administracyjnych i biurowych. Wyższa jakość obsługi klienta. Umiejętność identyfikowania nieefektywnych procesów / czynności i 'oddolnego' inicjowania zmian przez pracowników.Kształtowanie kultury ciągłego udoskonalania.

Adresaci

  • kadra zarządzająca (wyższego i niższego szczebla),
  • pracownicy odpowiedzialni za usprawnianie procesów biurowych, administracyjnych i przepływu informacji,
  • pracownicy szeregowi biura lub kluczowych działów administracyjnych firmy.

Opinie użytkowników

02-03.06.2016 r. "Super komunikacja z uczestnikami, kompetencja trenera i konkrety na szkoleniu."
02-03.06.2016 r. "Konkretnie i do przodu, narzędziowo, ciekawie."
02-03.06.2016 r. "Rozpisanie procesów co pozwoli usprawnić działania w firmie, część praktyczna bardzo dobra."
14-15.12.2015 r. "Prawdziwe przykłady, mało teorii."
14-15.12.2015 r. "Świetne rozwinięcie tematu. Przykłady praktyczne (z życia wzięte) pozwoliły na lepsze zapamiętanie materiału."
14-15.12.2015 r. "Bardzo dobre i dobrze poprowadzone szkolenie w jakim uczestniczyłem w ostatnim czasie."
23-24.11.2015 r. "Ciekawe szkolenie - przykłady "z życia" najlepiej obrazowały problemy, a co za tym idzie metody ich rozwiązywania."
23-24.11.2015 r. "Szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. podparte przykładami dobrze ilustrującymi zagadnienia."
23-24.11.2015 r. "Szkolenie bardzo przydatne, dużo przykładów "z życia wziętych"."

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń