Goals
· Uwrażliwienie międzykulturowe
· Nabycie wiedzy o różnicach kultur PL, UA i innych krajów
· Wspólne wypracowanie metod zarządzania zespołem różnorodnym kulturowo
· Czynniki różnicujące, o których należy wiedzieć, aby zadbać o dobrą współpracę
· Poznanie kultury pracy w Ukrainie i jej wpływ na pracę w różnorodnym zespole
· Poznanie czynników budujących zaangażowanie pracowników spoza Polski
· Skuteczne komunikowanie się i zarządzanie pracownikami wywodzącymi się z innych kultur
Celem szkolenia jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 0%
Program
· Wybrane informacje dotyczące Ukrainy oraz ich wpływ na zarządzanie zespołem
· Kultura – pojęcie, elementy, różnice kulturowe
o Kultura – ukryte schematy
o Zmiany życiowe związane z kulturowym przemieszczeniem się
o Elementy kształtujące indywidualny profil jednostki
· Szok kulturowy i zasady funkcjonowania w międzykulturowym środowisku zawodowym
o Fazy szoku kulturowego – charakterystyka
o Kluczowe momenty wdrażania pracownika zza wschodniej granicy do polskiego zespołu
o Strategie akulturacji
· Komunikacja międzykulturowa
o Co utrudnia, a co wspiera komunikację?
o Rola stereotypów w kontaktach międzykulturowych
o Stereotypy – źródła i funkcje
o Stereotyp, uprzedzenie, dyskryminacja – różnice
· Problematyka, dobre praktyki i wypracowanie rozwiązań
· Podsumowanie i praca na przykładach uczestników
o Integracja wiedzy i teorii na tematy międzykulturowe
o Wspólne wypracowanie skutecznych metod zarządzania zespołem różnorodnym kulturowo – praca w grupach
· Konflikty
o Konflikty w wielokulturowych zespołach – rodzaje i poziomy konfliktów
o Style reakcji na konflikt – autodiagnoza – model stylów reagowania na konflikt
o Koło konfliktów Moore’a
o Zastosowanie metodologii „Dialogu norweskiego” w pracy nad sytuacją konfliktową
o Inne techniki wspomagające skuteczne rozwiązywanie konfliktów (np. negocjacje oparte na zasadach, Święty MIkołaj, oczami niezależnego fachowca)
o Praca na case’ach
Benefits for participants
Uczestnik po warsztacie:
· poddaje refleksji własną kompetencję międzykulturową i wzajemną komunikację oraz sposób kierowania różnorodnym zespołem
· zdobył nowe umiejętności komunikacyjne
· poznał metody analizy istoty konfliktu oraz możliwe rozwiązania
· wziął udział w ćwiczeniach praktycznych na przykładzie konkretnych sytuacji konfliktowych
· posiada pakiet wiedzy o mechanizmach adaptacyjnych oraz potrafi korzystać z niej w codziennej pracy
· dysponuje informacjami o wpływie różnic kulturowych na współpracę w zespole i efektywność w pracy
· efektywniej komunikuje się z przedstawicielami różnych obszarów kulturowych
· potrafi dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego
· ma wypracowane własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności.
Oferee
· Kierownictwo produkcji średniego szczebla (kierownicy zmian, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji).
· Dla kadry zarządzającej, HR
Zalecenia dla Uczestników:
· Zastanowić się nad sytuacjami (jeżeli takie występują), z jakimi stykają się w pracy z osobami z innej kultury (pozytywnymi, negatywnymi i problematycznymi).
· Przypomnieć sobie sytuacje kontaktów międzykulturowych ze swojego życia (zawodowo i prywatnie).
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.
Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń