Summary

 
 

Goals

  • Organizacja i działanie systemu KAIZEN” dla członków zespołów KAIZEN ze szczególnym uwzględnieniem ich liderów. 
  • Przygotowanie uczestników do podjęcia skutecznej i efektywnej współpracy dotyczącej ciągłego doskonalenia w ramach systemu KAIZEN. 
  • Przygotowanie do Kaizen, stosowanie Kaizen, zespołowość, metody rozwiązywania problemów. 
  • Opracowanie standardów operacyjnych mających na celu zwiększenie produktywności i lepszą jakość pracy pracowników brygad produkcyjnych.

Training code

KAIZ-P

Dates and location

Estimated share of the practical part: 0%

Program

1. Wprowadzenie: 
  • Lean Manufacturing - zdroworozsądkowa redukcja kosztów działania.
  • Poszukiwanie strat w procesie. 
2. Istota i geneza KAIZEN: 
  • Podstawowe pojęcia.
3. KAIZEN jako proces rozwiązywania problemów: 
  • Pojęcie, istota i rodzaje problemów. 
  • 7 kroków KAIZEN. 
  • Korzyści Kazien.
4. Wdrażanie KAIZEN w przedsiębiorstwie: 
  • Struktura odpowiedzialności (uczestnicy zespołów, liderzy, koordynatorzy, zespół decydujący) - role.
  • Organizacja zespołów KAIZEN.
5. Komunikacja w ramach.
6. Eliminacja strat (Muda, Mura, Muri) – znaczenie i podstawowe techniki: 
  • Mapa strumienia wartości – krótkie KAIZEN.
7. PDCA – Problem Solving: 
  • Istota i cele stosowania. 
  • Etapy i fazy postępowania. 
  • Zbiór podstawowych narzędzi pomocniczych i ich zastosowanie (5W&2H, wykres Ishikawy, diagram Pareto, 5xwhy?). 
  • Istota zespołowo zorientowanego rozwiązywania problemów. 
  • Role w zespołach.
8. Metody i techniki stosowane w ramach Kaizen:
  • 5S - Porządek, organizacja i zarządzanie wzrokowe na stanowisku pracy.
  • Znaczenie zarządzania wzrokowego. 
  • Wykorzystanie techniki 5S. 
  • Przepływ jednej sztuki. 
  • TPM. 
  • Autonomus maintenance. 
  • OEE. 
9. Standaryzacja: 
  • Znaczenie standaryzacji w procesie KAIZEN.
  • Zasady standaryzowania rozwiązań. 
  • Najczęstsze błędy w Kaizen. 
10. Test, podsumowanie, ankiety. 
 
Ćwiczenia:
  • ćwiczenie MUDA,
  • warsztaty z zastosowania PDCA Problem Solving w procesie doskonalenia,
  • ćwiczenie z 5S,
  • ćwiczenia TPM, OEE,
  • ćwiczenie z zasad standaryzacji.

Benefits for participants

Zdobyte Kwalifikacje/umiejętności:

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni nabyć umiejętności:
  • Współpracy z innymi pracownikami w ramach systemu KAIZEN.
  • Organizowania pracy w zespole.
  • Identyfikowania i opisywania pojawiających się przed nimi problemów.
  • Analizy przyczyn rozwiązywanych problemów.
  • Opracowywania i wdrażania rozwiązań.
  • Kontroli uzyskiwanych wyników i standaryzacji rozwiązań w ramach systemu KAIZEN.
  • Wdrażania KAIZEN.

Benefits for company

Poznanie zasad funkcjonowania i metod stosowanych w ramach systemu KAIZEN, umożliwiających uczestnikom skuteczne i efektywne doskonalenie procesu, produktu, własnego stanowiska.Nabycie umiejętności współpracy w zespole umożliwiających sprawne rozwiązywanie problemów z zakresu ciągłego doskonalenia.

Methodology

Prezentacja, przykłady, ćwiczenia, dyskusja, film.

Oferee

Pracownicy, których rolą w przedsiębiorstwie będzie/jest współudział w procesie ciągłego doskonalenia – niezależnie od charakteru ich macierzystych jednostek organizacyjnych oraz miejsca w strukturze organizacyjnej.

Reviews

06-07.12.2018 r. "Trener bardzo profesjonalnie podszedł do zagadnień jak i do uczestników. Bardzo otwarta, miła osoba, której chciało się słuchać. Godna polecenia. Brawo!"
06-07.12.2018 r. "Profesjonalnie przygotowane. Ciekawa forma ćwiczeń."
10-11.04.2018 r. "Prowadzący dobrze znał tematykę, starał się referować do przykładów, prowadził szkolenie w przyjaznej atmosferze, odpowiadał na zadawane pytania."
10-11.04.2018 r. "Ciekawa tematyka, dobra dynamika prowadzącego."
06-07.06.2017 r. "Szkolenie ciekawe, oparte na przykładach."
06-07.06.2017 r. "Bardzo dobry prowadzący."
07.07.2015 r. "Uzupełnianie wykładu ćwiczeniami praktycznymi."
19.06.2015 r. "Bardzo efektywne szkolenie."
19.06.2015 r. "Dobrze przeprowadzone szkolenie."

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń