Cele szkolenia
- dostarczenie kompleksowej wiedzy na temat metod, technik, sposobów auditowania dostawcy,
- wykształcenie auditorów wewnętrznych, do pełnienia profesjonalnie swojej funkcji w firmie.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 80%
Program i ćwiczenia
- przedstawienie się uczestników oraz prowadzącego,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy,
- podstawowe pojęcia i definicje wynikające z norm ISO,
- ustalenie wspólnego języka i wspólnej płaszczyzny porozumiewania się.
2. Planowanie auditu u dostawcy:
- cele i zakres auditu, czyli zrozumienie powodów dla których planuje się przeprowadzenie audytów
- audit oceniający: skuteczność, efektywność oraz zgodność z wymaganiami,
- audit oceniający potencjały organizacji do doskonalenia się,
- proces auditu doskonalącego z wykorzystaniem metodyki projektów doskonalących DMAIC, PDCA,
- jakie kompetencje powinien posiadać auditor? (stosując technikę mind mapping'u z wykorzystaniem programu Xmind),
- tworzenie agendy, rola auditora wiodącego i wspomagającego,
- tworzenie celów auditów metodą SMART(ER),
- runda 1 gry symulacyjnej.
3. Realizacja auditu:
- przekonywanie do procesu auditu - metoda KMO- Korzyści/ Metody/ Oczekiwania dla Szefa, Pełnomocnika, Auditora,
- zaplanowanie spotkania otwierającego według KMO,
- umiejętności budowania relacji z audytowanym oraz zadawania pytań:
- parafraza - czyli podsumowanie wniosków osób auditowanych,
- formułowanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
runda 2a, 2b, 2c gry symulacyjnej
- projektowanie przez auditorów listy pytań audytowych
- dokumentowanie wniosków z auditu i sporządzenie notatek
- zarządzanie niezgodnościami w procesie auditu: a. identyfikacja, b. klasyfikacja, c. rejestrowanie wg zasady: WBD, czyli Wymaganie - Błąd - Dowód,
- metody zbierania dowodów z auditu,
runda 3 gry symulacyjnej.
4. Działania poauditowe:
- działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze, obserwacje
- analiza przyczyn zidentyfikowanych w trakcie auditu niezgodności: metoda why- why (5 why), diagram Ishikawy,
- wspólne planowanie i rozliczanie działań korygujących,
runda 4 gry symulacyjnej.
5. Ciągłe doskonalenie:
- Kaizen, czyli filozofia ciągłego doskonalenia w życiu prywatnym i zawodowym każdego z nas,
runda 5 gry symulacyjnej,
- wykorzystanie analizy SWOT, Silne-Słabe strony oraz Okazje-Zagrożenia, do analizy poauditowej organizacji,
runda 6 gry symulacyjnej.
6. Umowa z dostawcą a audity u dostawcy.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie metod i technik zbierania oraz przetwarzania informacji o audicie i auditowaniu,
- Zdobycie umiejętności z zakresu auditowania u dostawcy systemów zarządzania.
Metodyka
- inspirująca dyskusja na przykładach
- prezentacja multimedialna
- warsztaty i ćwiczenia praktyczne, w tym gra symulacyjna złożona z 6 rund
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.
Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń