CSR-GM

CSR-GM_Specyficzne wymagania klienta General Motors

Normy, wymagania, audity

Cele szkolenia

·         Zapoznanie Uczestników szkolenia ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy General Motors jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiązanie tych wymagań ze standardami IATF 16 949:2016.

·         Zaprezentowanie oczekiwań OEM w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.

Symbol szkolenia

CSR-GM

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 85%

Program i ćwiczenia

1. Manual GM Customer Specifics - IATF 16949:2016

2. GM 1927 – Global Supplier Quality Manual – podręcznik dla dostawców GM ( procedury ogólne GPs)

3. Procedury GM/GP wpisane w specyficzne wymagania klienta M 1927 – Global Supplier Quality Manual – podręcznik dla dostawców GM

- GM 1927/43 – Launch Manual. Przegląd załączników Global Supplier Quality Manual. Przegląd Supplier Launch Audit

- GP-5 - Supplier Quality Processes and Measurements Procedure

- GMW 15049 - Key Characteristic Designation System Process

- GP-11 – General Procedure for pre-production/prototype parts

4. PPAP –podejście GM w zatwierdzeniu procesu i produktu na podstawie wymagań PPAP AIAG fourth edition.
Fazy PPAP według General Motors

5. GM1927-30 – Build In Quality Suppliers BIQS 1-29 - zasady kalibracji, omówienie wymagań modułów BIQS (od 1 do 29). Wskaźniki i poziomy BIQS. Powiązanie z QSB +.

6. Powiązanie wymagań GM ze standardami CQI 20, CQI 8, CQI – audyty i wymagania dla procesów specjalnych

Ćwiczenia:

· Rozpisanie faz nowego uruchomienia w kontekście GM 1927, GM 1927

· GP-11 – General Procedure for pre-production/prototype parts – ćwiczenia w grupach

· GP-5 - Supplier Quality Processes and Measurements Procedure – ćwiczenie w grupach

· Dokumentacja PPAP - prezentacja i omówienie kluczowych dokumentów przedłożenia i zasad przedłożenia , wypełnienie PSW i kluczowych dokumentów – ćwiczenia w grupach

· Case Study – krótkie ćwiczenia z kluczowych elementów BIQS: BIQS-3 – PFMEA, BIQS-4 – PFMEAs – Risk Reduction & Annual Review, BIQS-9 – Team Problem Solving Process BIQS-12- Process Change Control, BIQS-13- Verification Station (Final Inspection/CARE / GP12) BIQS-20- Process Control Plan Implemented, BIQS-21- Process Capability Review

Korzyści dla uczestnika

   Uczestnik podczas szkolenia pozna:

·     aktualne wymagania GM dla kooperantów w całym łańcuchu dostaw

·     aktualne standardy oraz wymagania dla nowych uruchomień

·     wymagania GM1927-30 – Build In Quality Suppliers BIQS 1-29

 

Uczestnik podczas szkolenia nauczy się:

·     rozpoznawania i rozpisania faz nowego uruchomienia w kontekście GM 1927, GM 1927

·     poprawnego wypełniania kluczowych dokumentów GP-11, GP-5, PPAP i PSW

·     poruszania się po wybranych aplikacjach portalu klienta.

 

 

 

Adresaci

·     Inżynierowie/specjaliści współpracujący bezpośrednio z OEM - GM

·     Inżynierowie/specjaliści jakości odpowiedzialni za dostawców Tier 1, 2, 3…Tier n

·     Liderzy/koordynatorzy projektów

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń