Summary
Goals
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie: systemów, metod oraz narzędzi i technik doskonalenia jakości obowiązujących w przemyśle farmaceutycznym, chemicznym, spożywczym i kosmetycznym, potrzebnych na stanowisku specjalisty ds. Jakości.
- Poznanie podstaw zarządzania i sterowania jakością w stopniu pozwalającym na wybór metod do stosowania w konkretnych sytuacjach związanych z doskonaleniem jakości lub rozwiązywaniem problemów.
- Poznanie zagadnień definiowania i szacowania kosztów jakości, podejścia procesowego i metod statystycznych stosowanych w działach jakości. Uczestnik poznaje m.in. metody: TQM, FMEA, KAIZEN, G8D, LEAN 6SIGMA, SPC, kontroli odbiorczej.
Training code
Dates and location
Estimated share of the practical part: 60%
Program
SESJA I – 3 dni
Moduł 1 - SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
1. Zrozumienie jakości.
- Świadomość jakości; ewolucja podejścia do jakości.
2. Systemy kontroli jakości.
- Ćwiczenie indywidualne 1: Jakim kontrolerem jestem?
- Dyskusja i podsumowanie wyników.
3. Istota podejścia procesowego.
- Nurty i cechy podejścia procesowego/doskonalenia procesów; klasyfikacja procesów; metody analizy i doskonalenia procesów (Flow Chart, Work Flow, Value Stream Map).
- Ćwiczenie zespołowe 2: Case Study procesu – jak poprawić ten proces?
4. Systemy zapewnienia jakości (Quality Assurance) stosowane w przemyśle farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym i chemicznym.
- Podejście procesowe.
- Systemy zapewnienia jakości (Quality Assurance); Geneza i rozwój międzynarodowych norm zarządzania jakością.
- GMP.
- HACCP.
- ISO 15385.
- ISO 22000.
5. System kompleksowego zarządzania przez jakość (TQM).
- Istota i zasady systemów TQM.
- Norma PN-EN ISO 9004:2010.
- Ćwiczenie zespołowe 3: Czy jesteśmy gotowi do stosowania TQM?
Moduł 2 – NARZĘDZIA JAKOŚCI
1. Flowchart.
- Schemat blokowy – Norma ISO 5807:1985.
- SIPOC.
- Ćwiczenie indywidualne 4: Przygotowanie schematu wybranego w czasie szkolenia procesu.
2. Lista Kontrola – Data Collection Sheet.
- Istota Listy Kontrolnej – kiedy stosować, jak konstruować.
- Przykłady DCS.
- Ćwiczenie indywidualne 5: Przygotowanie DCS dla wybranego przypadku.
3. Histogram.
- Istota Histogramu – jak konstruować, kiedy stosować.
- Przykład konstrukcji wykresu realizowany wspólnie.
- Interpretacja histogramów – przykłady.
- Ćwiczenie indywidualne 6: Przygotowanie histogramu dla zestawu danych.
4. Diagram Przyczynowo - skutkowy.
- Diagram Ishikawa’y – jak konstruować, kiedy stosować.
- Przykład realizowany wspólnie.
- Ćwiczenie indywidualne 7: Przygotowanie diagramu dla wybranego przypadku.
5. Analiza Pareto.
- Analiza Pareto – jak konstruować, kiedy stosować.
- Przykład konstrukcji wykresu realizowany wspólnie.
- Ćwiczenie indywidualne 8: Przeprowadzenie analizy Pareto dla wybranego przypadku.
6. Diagramy korelacji.
- Diagram korelacji – jak konstruować, kiedy stosować.
- Przykład konstrukcji wykresu realizowany wspólnie.
- Ćwiczenie indywidualne 9: Przygotowanie diagramów korelacji dla wybranego przypadku.
Szkolenie zawiera jeszcze dwie kolejne sesje po 2 dni.
Benefits for participants
- poznanie metod i narzędzi zarządzania i sterowania jakością w stopniu pozwalającym na ich zastosowanie w konkretnych sytuacjach związanych z doskonaleniem jakości lub rozwiązywaniem problemów,
- weryfikacja zdobytej wiedzy podczas testu sprawdzającego,
- uzyskanie certyfikatów specjalisty ds. jakości firmowanego przez TQMsoft,
- uzyskanie certyfikatów specjalisty Six Sigma White Belt firmowanego przez TQMsoft.
Methodology
Oferee
- pracownicy/kandydaci na pracowników działu zapewnienia jakości, inżynierowie jakości,
- osoby odpowiedzialne za jakość dostawców,
- osoby zajmujące się analizami jakościowymi,
- pracownicy laboratoriów pomiarowych,
- Pełnomocnicy Jakości,
- inżynierowie produktów / osoby odpowiedzialne za jakość,
- pracownicy działów jakości, inżynierii, produkcji.
Extra information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń