QMS-P
Podsumowanie
Cele szkolenia
- Budowanie i wzmocnienie świadomości jakościowej w firmie produkcyjnej Właściwe usytuowanie procesów i działań związanych z zapewnieniem jakości w organizacjiPoprawa organizacji laboratoriów jakości oraz obszarów odpowiedzialnych za jakośćPodniesienie kwalifikacji uczestników szkolenia w gromadzeniu i analizowaniu danych jakościowychUkształtowanie niezbędnej wiedzy wymaganej przez klientów i jednostki certyfikujące
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 40%
Program i ćwiczenia
- ?Rola świadomości jakościowej w organizacji. Pojęciejakości, polityka jakości.
- System zarządzania jakością i rolanajwyższego kierownictwa w kreowaniu i utrzymaniu jakości.
- Podejście procesowe astruktura hierarchiczna. Metody opisu procesu.
- Kontrola jakości, sterowanie jakością a zarządzaniejakością.
- Koszty złej jakości(reklamacje, eskalacja, ciągłość dostaw, działania korekcyjne i korygujące,koszty i kary umowne, ocena klienta.
- Wymagania klienta (źródła,sposoby dokumentowania, ważność wymagań, sposób przechowywania i udostępnianiawymagań).
- Dokumenty jakościowe (plankontrolny, instrukcja, procedura, formularz, raport pomiarowy, dokumentacjazatwierdzenia procesu, dokumentacja rozwiązywania problemu).
- Charakterystyki specjalne(definiowanie, oznaczanie, przechowywanie zapisów, bezpieczeństwo wyrobu,specyficzne wymagania klienta).
- Narzędzia do budowania i wzmacnianiaświadomości jakościowej (program szkolenia nowych pracowników, wewnętrznecykliczne szkolenia, system odpraw Shop floor Meeting, audity warstwowe, auditywewnętrzne i zewnętrzne, Lessons Learned, Best-Practise, system KAIZEN, zabezpieczeniaprewencyjne i detekcyjne, targi i prezentacje, warsztaty tematyczne).
- Odpowiedzialność za jakość(uprawnienia i odpowiedzialności danego stanowiska).
- Rozwijanie świadomości jakościowej. CyklPDCA. Idea ciągłego doskonalenia.
- Platforma do zgłaszania i raportowania zadańjakościowych.
- Systemy CAQ wykorzystywane do poprawy jakości na produkcji.
- Zasada budowania systemów pomiarowych.
- Podsumowanie
Ćwiczenia:
- Zrozumienie pojęcia jakości
- Opisanie procesu szkolenia- diagram żółwia
- Studium przypadku oceny wyrobu na granicyspecyfikacji – podejmowanie działań w toku bieżącej produkcji
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik nauczy się:
- Właściwie interpretować wymagania klienta i jego oczekiwania w produkcjiseryjnej
- Poprawnie decydować o zgodności wyrobów w granicach specyfikacji
- Dobierać odpowiednie metody i techniki pomiarowe do oceny procesu
Uczestnik dowie się:
- Jak ważną rolę pełni budowanie i wzmacnianie świadomości jakościowej worganizacji?Jak sprawnie i właściwie oceniać procesy?Jakie konsekwencje niesie zaniechanie wymagań klienta?Które narzędzia wykorzystać do wzrostu poziomu jakości w swojej firmie?ak wzmocnić wizerunek firmy na tle konkurencji?
Adresaci
Kierownicy Działów Jakości, Inżynierowie Jakości, Inżynierowieprocesu, Mistrzowie, Liderzy, Brygadziści, Metrolodzy, Inspektorzy Jakości, Pracownicyzaangażowani w działania jakościowe
?
Dodatkowe informacje
.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje